Hello world!

Akkor kezdjuk el. A mai datum: 2015. junius 23-a, kedd, vagy szerda. Fejbol nem megy. Par honap folyamatos munka utan kezdenek osszemosodni a napok. De szerintem kedd, hiszen ma volt utascsere. Talan. Mindegy is.

Nagyon nagy es igazabol egyeduli koszonet Halaszi Barnanak – Barnusnak – azert, hogy ezt elkeztem. O ajanlotta nekem ezt a blog oldalt, hogy milyen jo lenne mar, ha irnek az utazasaimrol. Es igaza van, igy utolag belegondolva. Megegyszer nagyon koszonom Baratom, hogy elinditottal 🙂

Szoval. Hogy mindenkinek egy kicsit tisztabb legyen. Nevem legyen Adam, szulessek Magyarorszagon, dolgozzak egy folyami luxus hajon, s legyek ott recepcios. Mert jol hangzik. S mert igy is van. Azert irom most ezeket a sorokat, mert meg szeretnem osztani Veletek. Figyelem!!! Nem a munka reszet fogom kozkinccse tenni, senki ne remenykedjen ebben! Lehet lesz ra egy-ket utalas, de nem arrol fog szolni. Hanem arrol, hogy milyen csodas kontinensen elunk, milyen – igazabol – felfedezetlen kincseket rejt Europa, s Europa folyoi. Mert azok a helyek, ahova a hajonak koszonhetoen eljutok, szavakkal vagy leirhatatlanok, vagy csak nagyon nehezen behatarolhatoak. Meg akkor is, ha csak a szemem sarkabol lehet latni mindent a pult mogul. De megeri, minden perce kincs!

Mai nap. Nem volt epp egy setagalopp, de ki szamit konnyu napra egy olyan helyen, ahol folyamatosan vendegekkel vagy osszezarva, korbeveve a nap 24 orajaban? Hmmm? S amikor 130 utas utazik el, s masik 130 jon? Mar csak a logisztika, hat meg a koordinacio… Na de. Nurnbergbol indultunk el ma este. Nurnberg. Ha annyit mondok, hogy szep varos, akkor nem fejeztem ki semmit… Bar a hajotol messze van (hiszen a kikoto a Rajna-Majna-Duna-csatorna mellett van, ami 5-6 km-re van magatol a varostol, de errol majd kesobb), volt mar szerencsem befutni – szo szerint – a varos szivebe este (!!!), s csodalatos volt mar akkor is. Van benne valami modern, ahogy a korut korbeoleli magat a varos szivet, s valami kozepkori is egyben, ahogya kozpontban folyik a Pegnitz, s hajtja meg meg mindig a vizimalmot. A regi epuletek, setaloutcak a macskakovel, a hazi keszitesu, friss “Lebkuchen” szallingozo illata. Meses kis varos. Imadnivalo. Csodalatos, meg este is.

Szoval, vissza egy kicsit a hajohoz, meg az ilyen dolgokhoz. Maga a hajo gyonyoru, csodas, fantasztikus. Bo 140 utas fer el benne, plusz a szemelyzet. Egy remek, kiveteles tarsasag, semmire es senkire nem cserelnem oket. Legyen ennyi eleg, mindenki kepzeljen el magan kivul 41 masik olyan embert, akivel nap mint nap szivesen beszelget, talalkozik, dolgozik, s ami a legfontosabb: EGYUTT EL!!! Mert itt bizony ez van, egyutt eles, mint egy gigantukus, 2 focicsapatnyi csalad 🙂

Ahol allunk Nurnbergben (Nurembergben, hol hogy szokas irni), mint emlitettem, 5-6 km-re van a varostol. Egy emberkez altal epitett csatorna, kicsivel tobb, mint 170 km hosszu, s alig 30 meter szeles. Ket normal (~12 meter szeles) meretu hajo meg elfer egymas mellett, de semmi tobb. Sebessegkorlatozas, hogy a hullamokkal ne tudjuk rombolni a kornyezetet.

Bar ez mar Bamberg utan van, de szinte vegig ilyen a RMD-csatorna.
Bar ez mar Bamberg utan van, de szinte vegig ilyen a RMD-csatorna.
Ilyen kis csaladokkal talalkozhat az ember fia minden nap. Eszelosen cukik tudnak lenni :)
Ilyen kis csaladokkal talalkozhat az ember fia minden nap. Eszelosen cukik tudnak lenni 🙂
Itt laknak, kozvetlen a csatorna menten, s nem arasztja el oket a viz. Hiszen a csatorna szabalyozva van, ha esik, ha fuj. Szerencses emberek!
Itt laknak, kozvetlen a csatorna menten, s nem arasztja el oket a viz. Hiszen a csatorna szabalyozva van, ha esik, ha fuj. Szerencses emberek!
Bizony, ha jobban megnezed, mindent megtalalsz a kepen, ami egy nemet kisvarost jellemez: egy csipetnyi folyo (jelen esetben csatorna), egy hosszu szakasznyi fuves part, csendes kis utcak, kedves emberek, par csepp aranyos haz. Egy templom, egy var(rom). S keszen is vannak a Pindur-Pandurok!!!
Bizony, ha jobban megnezed, mindent megtalalsz a kepen, ami egy nemet kisvarost jellemez: egy csipetnyi folyo (jelen esetben csatorna), egy hosszu szakasznyi fuves part, csendes kis utcak, kedves emberek, par csepp aranyos haz. Egy templom, egy var(rom). S keszen is vannak a Pindur-Pandurok!!!
Ha egy kicsit jobb lenne az ido, a fuvet nem lehetne latni, annyian ulnenek kint piknikezni, beszelgetni, zenelni, nezelodni. Mert itt, Nemetorszagban ezt megtehetik, s meg is teszik!
Ha egy kicsit jobb lenne az ido, a fuvet nem lehetne latni, annyian ulnenek kint piknikezni, beszelgetni, zenelni, nezelodni. Mert itt, Nemetorszagban ezt megtehetik, s meg is teszik!

Az elso “probalkozas” meg Ludwig kiraly nevehez fuzodik, regrol, ugy a 19. szazadbol. Ott meg 100 meterenkent volt zsilipeles, par meter szintkulonbseggel, lovak altal huzva a hajokat. Egy resze meg ma is megtalalhato a csatorna menti varosok kozeleben, persze, mar uzemen kivul. Elkepzelni is nehez mai fejjel, milyen lehetett akkoriban a hajozas a Fekete-tenger es az Eszaki-tenger kozott. Vagy megkerulted az egesz kontinenst ugy ahogy van, vagy “keresztullovagoltal” a mostani Nemetorszag nagy reszen… Nehez lehetett a dontes.

Viszont mara befejezem mondandom, holnap is lesz nap, remelhetoleg egy kicsit rovidebb, mint a mai volt. Ha nem, akkor meg igy jartam, that’s life 🙂

Szoval, jo ejszakat, szep estet/napot mindenkinek, aki olvassa ezen sorokat. S koszonom!

Ui.: nem hasznalok nagyon etkezeteket, mert egyszeruen nincs a gepemen… Ahogy semmilyen gepen nincsenek itt a hajon. Ez egy nagy kulonbseg az “angol” es a “magyar” nyelv kozott… De remelem, meg igy is ertelmezheto az, amit irok 🙂 Jo ejszakat!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s