Durnstein Hike Tour

Ismet egy kicsit kesesben vagyok, de nyomos indokaim vannak erre. De lenyeg a lenyeg, ismet itt vagyok, Nektek, Ertetek, hogy ujbol megosszam kalandos utazasom-munkam egy ujabb fejezetet!

Tobb, mint egy hete tortent, julius 18-an, hogy a hajoval Durnsteinben alltunk meg egy delelottre. Mar reggel koran odaertunk, olyan 6 ora fele, szoval mikor munkara jelentkeztem, mar ki voltunk kotve. Vendegek kozul meg mindenki az igazak almat aludta, csak kollegam – Richardom – vart mar turelmetlenul a recepcion. Idoben tortent a valtas, atbeszeltuk a fontosabb dolgokat, mi tortent, mi nem, mit erdemes tudni, mi lesz, mi van. Dolga befejeztevel persze elment, tovabb allt, irany aludni! Megerdemli, az ejszakai muszak sem fenekig tejfel, volt szerencsem megtapasztalni 2 evvel ezelott.

Reggeli utan, mikor a vendegek legjava mar kiment setalni es felfedezni a varost, johetett a jol megerdemelt rakodas, merthogy a konyhat fel kellett tolteni minden joval. Legnagyobb oromunkre, egy masik hajon keresztul kellett pakolni, ami teljes mertekben eltert a mienktol. Ket szintes receptio, a mienkkel egyaltalan nem kompatibilis magassagokban… Csak a teton lehetett atmenni a masik hajora, ha ki akartal menni setalni. Remek, na, akkor hogy is oldjuk meg ezt a dolgot? Hat erobol, okosan! A fenti recin keresztul adogattak arrol a hajorol nekunk, egy fel szinttel lejjebb. Igy hat valakinek a korlatra kellett allnia, hogy elerje, megfogja, leeressze es atadja a kellemes nehezsegu ladakat, tele minden foldi joval, vagy nem annyira joval. Es hat ki az a bator, vallalkozo szellemu, aki testi epseget nem sajnalva, eletet kockaztatva, halalt megveto batorsaggal hajolgat a ket hajo kozott, a korlaton allva? Mosolyogva jelentkezem, en vagyok! 🙂

Egy finom kis bemelegitesnek, sot, edzesnek is elmment ez a reggeli kis moka, nekem pedig meg pont kapora is jott, hiszen a mai privat programomhoz megadta az alaphangot. Hogy milyen program ez? Mindjart meglatjatok. Addig is, miutan vegeztunk a pakolassal, a masik hajo – hogy mennyire kedvesek, most mentek el, es nem tudtak volna helyet cserelni velunk, hogy egy kicsit konnyebb legyen nekunk… – tovaallt. Nekem volt meg egy-ket tennivalom a recepcion, de amint elkeszultem szokasos teendoimmel, mar rohantam is le a szobaba, csendben – hiszen szobatarsam meg nagyban szundit – atoltoztem sportcuccba, es irany a varos! Vagyis majdnem.

Hiszen a mai programom: Hiking. Nem tudom, mi lenne a pontos forditasa. Nem hegymaszas, inkabb valamifele turazas hegynek felfele, es utana lefele, koves-lepcsos-szakadekos utakon, az erdoben, a vadonban. Meses.

Engedjetek meg, hogy itt kulonbozo kepekkel szemleltessem a helyet, mert ez volt a masodik alkalom, hogy erre jartam. Eloszor csak a varba mentem fel, valamint egy kicsit barangoltam csak tovabb. A kovetkezo kepek junius 19-en keszultek, archiv felvetelek.

Hogy mi kellhet egy ilyen kis turahoz? Nezzuk: kenyelmes sport cipo, ami nem szedi szet a talpad, nem tori fel a sarkad. Rovidnaci, idojarasi viszonyoknak megfelelo felso oltozek (pullover, polo, atleta,…), kedvunk szerint telefon, kamera, fulhallgato. Es viz! Ezt ne feledjetek, vizet feltetlenul vigyetek magatokkal, nagyon fontos, Maszas lesz, izzadni fogsz, folyadekot vesztesz! Egy liter innivalo szerintem ajanlott. Figyelem, nem vagyok egy nagy szaki, de ezt megtanultam!

Induljunk hat neki egyutt a turanak a hajotol, a Duna partjatol. Ahol kiszalsz, egy parkolo terul el szemed elott, egy kicsiny fa vendeglovel. Felhivom figyelmetek, hogy a sajtos sult kolbaszuk eszelosen finom, es addiktiv! Szoval nem itt kezded a napod, hanem ellenallva a csabitasnak, balra veszed az iranyt, a folyo menten, a kertek, szoloultetvenyek alatt. Ne siess, en mar megtettem helyetted, hiszen nekem idore kellett visszaernem – mindket alkalommal. Haladj egyenesen, majd az elso alkalommal fordulj fel, jobbra a kis utcaba. Durnstein mindenhol igy nez ki, csodas kis mesevaros.

Egy honapja, nagy eso utan, huvosben... Biztosra mentem :)
Egy honapja, nagy eso utan, huvosben… Biztosra mentem 🙂
Oda fel!
Oda fel!

20150619_093530

Egy kis tortenelem, mikor meddig jott fel a viz aradaskor... Es mindig renovaljak. Es mindig csodalatos!
Egy kis tortenelem, mikor meddig jott fel a viz aradaskor… Es mindig renovaljak. Es mindig csodalatos!
Durnstein nevezetessege, a Kek templom. Szp innen is, fentrol is
Durnstein nevezetessege, a Kek templom. Szp innen is, fentrol is
Szinte egesz  Durnstein ilyen kis utcakkal van teletuzdelve
Szinte egesz Durnstein ilyen kis utcakkal van teletuzdelve
A helyi 4*-os szalloda. Az arakrol nem erdeklodtem, de a benti parkoloban allo 2-3 Ferrari, Posrche, Bugatti meg Aston Martin arra enged kovetkeztetni, hogy nem a legolcsobbak kozott tartjak szamon
A helyi 4*-os szalloda. Az arakrol nem erdeklodtem, de a benti parkoloban allo 2-3 Ferrari, Posrche, Bugatti meg Aston Martin arra enged kovetkeztetni, hogy nem a legolcsobbak kozott tartjak szamon
Itt kezdodott a kalandos resz
Itt kezdodott a kalandos resz
Onnan jottem. Macskakovel biztositva,kulturaltan. A kep masik oldalan mar semmi ilyesmi
Onnan jottem. Macskakovel biztositva,kulturaltan. A kep masik oldalan mar semmi ilyesmi

Innentol kezdve indul a moka, irany a hely, a var! Sehol beton, aszfalt. Mindent a turistak, az idojaras alakitott ki innentol. Fold, sar, kovek, sziklak, fak, bokrok. Erintetlen taj, csodas kilatas, friss levego, csend, beke, nyugalom. Elindulok, es azonnal elamulok, mennyire mas itt minden. Tenlyeg semmihez nem ert itt az ember, mindent meghagyott ugy, ahogy kialakult. Szerencsere mar elegge felszaradt ahhoz, hogy ne legyen tulsagosan csuszos, igy relative gyorsan haladok elore-felfele, az ismeretlen terepen. Mindenhol kis kiugrok, lenyugozo kilatassal.

Ilyen es hasonlo utan vezettek fel a csucsra. Meg mindig jobb minoseguek, mint Budapesten
Ilyen es hasonlo utan vezettek fel a csucsra. Meg mindig jobb minoseguek, mint Budapesten
Nem volt olyan hely, ahol ne alltam volna meg egy foto erejeig
Nem volt olyan hely, ahol ne alltam volna meg egy foto erejeig
Es neha magamat is megorokitettem, bizonyitva, hogy tenyleg en voltam fent!
Es neha magamat is megorokitettem, bizonyitva, hogy tenyleg en voltam fent!
Let's go!!!
Let’s go!!!
Gyonyoru
Gyonyoru
A Duna maga, ahogy halad tovabb Melk fele (igazabol onnan jon, Te - a szerk.)
A Duna maga, ahogy halad tovabb Melk fele (igazabol onnan jon, Te – a szerk.)
Ott a hatterben mar felsejlik a var.
Ott a hatterben mar felsejlik a var.

Nem tudom, pontosan mennyi idot vett igenybe felerni, de sietni kellett, szoritott az ido. Ut kozben vannak kis pihenok, ahol meg-meg lehet allni, fotot kesziteni, leulni, szusszanni egyet. En ezeket most nagy ivben kerultem, nem engedhetem meg magamnak. Most nem. Igy haladtam tovabb, aztan egyszercsak egy elagazas ugrott elem. Egyenesen vagy jobbra fel? Ha a var a cel, akkor fordulj, ha csak barangolni akarsz, akkor irany tovabb arccal elore. En elobbit valasztottam, hogy feljussak a legtetejere.

Ilyen kis mellekosvenyekkel probaljak elterelni a turistat a celtol.
Ilyen kis mellekosvenyekkel probaljak elterelni a turistat a celtol.
Mar majdnem legfelul, de meg egy kicsi hianyzik. Azert innen sem rossz a kilatas! :)
Mar majdnem legfelul, de meg egy kicsi hianyzik. Azert innen sem rossz a kilatas! 🙂
Oda bizony, a vegtelensegig, es tovabb!
Oda bizony, a vegtelensegig, es tovabb!
En jutottam el ide, nem csak a fenykepek vannak meg!
En jutottam el ide, nem csak a fenykepek vannak meg!
Es sziasztok, tobbiek, ott a hajon!
Es sziasztok, tobbiek, ott a hajon!
A vilag - vagy legalabb Durnstein - tetejen! Ameddig a szem ellat, csodas a taj!
A vilag – vagy legalabb Durnstein – tetejen! Ameddig a szem ellat, csodas a taj!
Nemreg itt eshetett. Egy kicsit
Nemreg itt eshetett. Egy kicsit
Ha ilyen latvany olel korbe, az mar rossz nem lehet
Ha ilyen latvany olel korbe, az mar rossz nem lehet
A var bejarata. Innen nezve ez mar kijarat.
A var bejarata. Innen nezve ez mar kijarat.
Es a nyari joidos kepek :)
Es a nyari joidos kepek 🙂
Amikor meleg van, akkor annak megfeleloen kell feloltozni :P
Amikor meleg van, akkor annak megfeleloen kell feloltozni 😛
Igy is csodalatos volt! Sot, meg szebb!
Igy is csodalatos volt! Sot, meg szebb!

Fent csodalatos volt, de tenyleg. Ha megmaszod, marpedig teljes mertekben megeri, es felallsz a rom legtetejere, ugy erezheted, Te vagy a vilag ura. Latod a kanyargo Dunat, ahogy eltunik a tavoli hegyek kozott, latod a tuloldalon a kis falut, labad alatt Durnsteint, a messzesegben egy kastelyt egy masik hegy tetejen, mogotted a vegtelen erdot, az erintetlen termeszetet. Es ha egy hajon dolgozol, a hajot is lathatod magat 🙂 Es integethetsz nekik, uvolthetsz, mint valami orult. Jo erzes, csak hat ok nem igazan eszlelnek ebbol semmit, de te mosolyogsz 🙂 Leulsz, es varsz par percet. Elgondolkozol. Es rajossz, mennyire hianyzik. Tudod, hogy minden meg sokkal szebb lenne, ha itt lenne veled. Ha foghatnad a kezet, ha egyutt masztatok volna ide fel. Ha egyutt mehetnetek tovabb, segitve a masikat, biztatva, a semmibe tartva, mikozben nem tudod, hol a veg. Tudod, hogy nemsokara latod vegre. Es ez csak megjobban megcsavar belulrol, de egyfelol boldogsaggal is tolt el. Es uj erot ad. Felnezel az egre, es Ra gondolsz. Hatha o is pont most tekint fel, es szemetek valahol a messzesegben talalkozik.

Osszekapod magad, elindulsz a varbol lefele. Megnezed, mennyi ido van meg hatra. 1 ora meg egy kicsi. Visszainduljak? Meg mit nem. Az elagazasnal nem balra, a hajo fele fordulsz, hanem jobbra, az ismeretlenbe.

Nem tudod, hova vezet, de a kivancsisag, a kalandvagy atvisz rajta.
Nem tudod, hova vezet, de a kivancsisag, a kalandvagy atvisz rajta.

20150619_104022

Haloka!
Haloka!
A nyugalom helye lehetne
A nyugalom helye lehetne
Egyszercsak azt vettem eszre, hogy a var mogott vagyok :)
Egyszercsak azt vettem eszre, hogy a var mogott vagyok 🙂

20150619_104954

Elso alkalommal nem mentem annyira tavol, hiszen ido szukeben gyorsan vissza kellett fordulnom, hogy hazaerjek. Igy hat elhataroztam, hogy legkozelebbi latogatasomrok egyenest megyek tovabb, minel messzebb, amennyire csak lehet. De mivel gyonyoru napsuteses, meleg idonk volt, a varat nem hagyhattam ki, bar most nem toltottem ott annyi idot. Lefele jovet, ismet jobbra fordulok a keresztezodesnel, es idom most joval tobb van, mint multkor. Szoval, nincs mas hatra, mint elore. Kepekkel illusztralnam, merre vitt utam, szavakkal nem lehet helyettesiteni oket:

Ha itt jartok, keszuljetek arra, hogy masnap kis izomlazat fogtok erzekelni a labaitok kulonbozo reszein
Ha itt jartok, keszuljetek arra, hogy masnap kis izomlazat fogtok erzekelni a labaitok kulonbozo reszein
Nem volt veszelyes, de azert nem artott odafigyelni
Nem volt veszelyes, de azert nem artott odafigyelni

20150718_115552

Ha az ember neha leter a fo csapasrol, es elbarangol egy-egy elhagyatottabb osvenyen, erdekes dolgokra bukkanhat. Mondjuk itt mar azon gondolkoztam, hogy mikor fognak elrabolni az itt "elo" aktivistak, partizanok. De senki nem volt itt
Ha az ember neha leter a fo csapasrol, es elbarangol egy-egy elhagyatottabb osvenyen, erdekes dolgokra bukkanhat. Mondjuk itt mar azon gondolkoztam, hogy mikor fognak elrabolni az itt “elo” aktivistak, partizanok. De senki nem volt itt

20150718_115742 20150718_115753

Folyamatosan valtozott a taj. Meg szerencse :)
Folyamatosan valtozott a taj. Meg szerencse 🙂
Talalkoztam egy arabbal is ut kozben. Ismeros volt valahonnan
Talalkoztam egy arabbal is ut kozben. Ismeros volt valahonnan
Valaszut elott. Vagy visszafordulok, vagy jobbra...
Valaszut elott. Vagy visszafordulok, vagy jobbra…
... vagy tovabb egyenesen, a Hutte fele.  Ami, mint kideruult, messze van. 30 perc setaval mindenesetre nem lehet eljutni odaig.
… vagy tovabb egyenesen, a Hutte fele. Ami, mint kideruult, messze van. 30 perc setaval mindenesetre nem lehet eljutni odaig.
Itt kellett visszafordulni, lejart az idom, vagyis en ugy szamoltam. Es mennyire jol!
Itt kellett visszafordulni, lejart az idom, vagyis en ugy szamoltam. Es mennyire jol!
Feljutni meg egye fene, valahogy felkapaszkodik az ember, tolni magad kicsit konnyebb. Na de lefele! Sok sikert!
Feljutni meg egye fene, valahogy felkapaszkodik az ember, tolni magad kicsit konnyebb. Na de lefele! Sok sikert!
Inkabb nem mentem fel itt.
Inkabb nem mentem fel itt.
Ez mar az ut vege, a kevesbe vadregenyes resz.
Ez mar az ut vege, a kevesbe vadregenyes resz.
A pek haza. A varos tetejen. A turautvonal aljaban. A kilatas elbuvolo, csak hat mikor haza kell cipelni a sok cumot a kenyerhez meg mindenhez. Nem lehet annyira kellemes.
A pek haza. A varos tetejen. A turautvonal aljaban. A kilatas elbuvolo, csak hat mikor haza kell cipelni a sok cumot a kenyerhez meg mindenhez. Nem lehet annyira kellemes.

Egeszen messze jutottam, szerintem. Olyan 1700-1800 metert gyalogoltam visszafele, lejtonek lefele. Am szerintem egeszen barati, es meg sietnem is kellett. A hajora is idoben visszaertem, meg volt 20 perc indulasig. De igy jobb volt, hogy nem kellett izgulnom, meg folyton a telefont figyelnem, mennyi idom van meg, mennyire kell rohannom.

Igy telt a napom Durnsteinben, turazassal. Legkozelebb, szabadsagom alkalmaval elhozom Ot is ide. Ezt latni kell. Es mindenki, aki itt jar, vagy erre van dolga atmenoben, szanjon ra egy kis idot. Massza meg a varat, sportnak sem utolso. Nekem a legujabb tervem, bicikli tura alkalmaval, mivel itt haladok majd keresztul, megmaszom ismet, es egyy kicsit meg tavolabbra fogok menni! Kihivasok nelkul mit er az elet, de most komolyan!

Del utan kicsivel elhagyjuk Durnsteint, folytatjuk utunkat Amszterdamba. Egyre kozeledik a nap, 25-e. Koblenz. A talalkozas. O. Egyre igzagottabb vagyok, egyre jobban hianyzik. De mindjart latom, atolelhetem.

Zaraskent pedig:

“Legyetek jok, ha tudtok,
A tobbi nem szamit.”

Leave a Reply

