Bon Appetite! 2nd course

Es mar meg is jelent a folytatas, a masodik resz, ahogy igertem. Itt Budapesttel foglalkozunk egy kicsit bovebben, vagyis azokkal az ettermekkel, amiket kiprobaltam, akar regebben is, de nincs rola fenykepem. Es nem feltetlenul csak ettermeket szeretnek itt felsorolni.

Az Erzsebet-hid labanal kikotni egy tokeletes hely. Minden kozel van, metro, busz, villamos. A kilatas pazar a Gellert-hegyre, a Citadellara, elottunk-mogottunk az Erzsebet-hid es a Szabadsag-hid. Hatra nezve latjuk a Gellert Hotelt, a folyo tuloldalan meg ott van a Rudas furdo is. Pazar, mit ne mondjak, pazar.

  • Paparazzi Restaurant. Egyszer megkerdeztek, mi az, ami miatt ilyen egyutterzo, turelmes vagyok a vendeggel, honnan tudom, hogy milyennek kellene lennem. Mondtam, hogy voltam mar a pult tuloldalan is, tudom, mit var el egy vendeg. Nos, itt ezt meg is kapja, tokkal-vonoval. Bent par asztal-szek, latszik, hogy a teraszra koncentralnak itt. Es mennyire igazuk van. Sut a nap, finom szello fuj. Mi kellhet meg? Egy pohar sor, valamint valami etel. Plusz egy TV, ahol az IndyCar wisconsin-i futamat adtak. Ennel jobbat?

20150715_115216

A felszolgalas elso osztalyu. Igazi magyar, regi motoros. Kicsit mar rancos bacsi, tele rutinnal. Ranezesre megmondja az ember, hogy tud mindent a szakmarol. Udvozli a vendeget, asztalhoz kiseri. Izesen, valasztekosan beszel, angolul es nemetul is. Lehidaltam tole. Azonnal jott az etlap, kifejtette, miket lehet inni, mit ajanl o maga. Elso alkalommal mondjuk pont kaveztam – ahogy a kepen is lehet latni, de masodjara csak egy sorre ugrottam be.

20150810_134305

Szokasos valasztek, Borsodi, Soproni, Dreher, Gosser, Arany Aszok. A masodikra szavaztam ez alkalommal. Szoval, az italok szempontjabol nincs kifogasolni valo dolog, van minden. Oke, persze, inyencek mondhatjak, hogy nincs ez meg az. De nem is egy 5 csillagos etteremben ulunk.

Kiszolgalas es italok eddig meggyoztek. A hely telitalalat. Ott van a fo utcan, a Vaci utcan. A helyekre nem kell azert vadaszni, de orulhetunk, ha kapunk asztalt, folyamatosan vannak vendegek. Es mindenhonnan, ez egy nagy elonye, hogy beszel kulfoldiul a felszolgalo bacsi. Mindenki elsetal emellett a hely mellett, es sokan be is ulnek, akar csak egy italra.

Johet a fo fogas, a fo fogas. Egy Club Sandwich-et rendeltem, nem akartam annyira teletomni magam, valami kis finom, kellemes fogast kivantam. Meglepoen gyorsan elkeszult, es jo nagy adag lett.

20150715_115212

Ket emberes szendo, koztuk frissen sult (!!!) krumpli, salata, uborka. Nagyon gusztan nezett ki igy, gondolkoztam is rajta, lefotozom, es hazaviszem, nem eszem meg. De az ehseg nagy ur, es most (is – a szerk.) gyozott. Es elarulom, ebben az esetben orommel voltam vesztes. Friss kenyer, friss krumpli, sok sajt megolvadva, sonka, szalami. A paradicsom csak nekem nem szimpatikus, ugyhogz azt nem szamolom bele, nem negativum, az mindenhol ott van. Kessel-villaval, mint egy uriember, fogyasztottam, kozben pedig az izgalmas Indy-versenyt kovettem. Nem volt rossz menet. Nem vagyok hatalmas rajongoja a sorozatnak, de hat autosportrol volt szo, nem hagyhattam ki. Lassan elfogyott a szendvics, a krumpli, s csak a paradicsom-szeletek maradtak a tanyeron. A pincer bacsi egybol jott, milyen volt, minden rendben, esetleg meg valamit, kavet, teat? Nem kertem, csak a szamlat. Es rovid idon belul mar ott is volt. Bor tokban, belul szepen elhelyezve. Es arban sem horribilis, ezt barki megengedheti maganak, hiszen egy ebeddel er fel mar ez a szendvics is. Es meg nem kostoltam a meleg eteleiket. Majd legkozelebb. Szo mi szo, MINDENKInek ki kell probalnia. Az oreg nagyon jo arc, a hely kellemes, az etelek izesek, a sor hideg, a kave finom. Szoval, Paparazzi Restaurant!

  • Grillpoint Restaurant. Grillpoint Restaurant
    20150810_230245Ki vagy ehezve egy jo halaszlere, este 10 ora van. Mik a lehetosegek? Kiveszed otthon a hutobol, es eszel egyet. De nincs otthon. Marmint nem huto, hanem halaszle. Rossz esetben huto sem. De ez nem ide tartozik. Rendelsz. Halaszlevet? Ilyenkor honnan? Es az isteni otlet, menj ki a varosba egy etterembe, egyel ott egyet. Este 10-kor? Igen! Bar a legtobb helynek mar zarva a konyhaja, vagy a szemelyzet pont elottunk tette ki a labat az ajton, de elvetve akad egy-ket kivetel, ahol meg ilyenkor is szivesen keszitenek par etelt. Mondjuk egy kis bogracsnyi szegedi halaszlevest. Es ez a hely pont ilyen. Egy hotel, a Cosmo City Hotel aljaban van.

Igazabol nem nehez megtalalni, hogy kik azok, akik meg nyitva vannak. Besetalsz, megkerdezed, nyitva vannak-e meg. Ha azt mondjak, igen, akkor rakerdezel a konyhara is, hogy lehet-e meg rendelni. Ha a valasz ujfent igen, akkor nyert ugyed van 🙂 Benti resz plusz kiulos resz, a Vaci utca kozepen. Nap kozben zsufolasig vannak a helyek, mostmar kellemesen el lehet ferni, valogathatsz az asztalok kozott. A piros kockas teritovel nagyon jo hangulatot teremtettek, ott a pont! Bar mondjuk szinte mindenhol megjelenik ez a kiegeszito, de megis, van, ahol nem illik bele az osszkepbe, van, ahol pedig elengedhetetlen. Itt inkabb utobbit ereztem. Kollega otlete volt, hogy menjunk egyet kajalni, regota nem ereztunk hazai izeket, foleg nem egy rendes adag halaszle formajaban. Kertunk is 1-1 “tanyerral”, plusz melle egy uveg feher Irsai Olivert, csak hogy biztosra menjunk. A bor valahogy gyorsabban megerkezett, mint az etel, igy hat nekialltunk elfogyasztani.

Ott a kollega! Itt meg a bor
Ott a kollega! Itt meg a bor

20150810_230627

Fogyott a bor, telt az ido, szo szot kovetett, jol ereztuk magunkat. Es megerkezett vegul az, amire mar mindketten vartunk.

20150810_232002

Oke, nem egy tanyernyi lett belole, hanem egy kis bogracsnyi. De igy csak meg jobb lett, a hangulati pontokat feljebb strofolta. Ugyes huzas. Az ize is kifogastalan volt. Nem egy hazi halaszle, amit nagypapa keszit hetvegenkent, amikor osszeulunk. De szerencsere nem is egy utszeli “vendeglobol” kapott. Nagyon finom volt. Es meleg. A vegere izzaszto lett, kollegam meg is jegyezte, erre vart mar, hogy valami olyan levest egyen itthonrol, ami megizzasztja. Sikerult, gratulalok!

Gyonyoruen teritve, kedvesen felszolgalva. Elfogyott a leves, utana a bor is, kozben pedig eljott a zaras ideje. Igy hat tovabb alltunk, mentunk vissza a hajora, holnap nehez nap, ujabb utas valtas.

Masnap volt egy kis pihenom, meg mielott az uj vendegek nagy csoportja megerkezett volna, pont annyi ido, hogy kimenjek ebedelni. Igy hat nem lehetett barangolni, tunodni, hogy hova lenne erdemes beulni. Amint kitettem a labam a hajorol, azonnal celbavettem a Matyas Pincet. Itt az Erzsebet-hid kozeleben talan a legismertebb etterem es hotel egyben. Kozel van, nagyon frekventalt helyen. Belul egy modernebb etteremnek nez ki, de en a kiulos reszt valasztottam. Nyaron minek bent kuksolni?

Az elso dolog, amit eszrevettem, a vizpermetezok. Remek gondolat, mindenhova jut, meg akkor is, ha csak 2 nagyobb ventillator van hozza. A kovetkezo dolog a padlo. Fabol van. Hangulatos, de…

Leultem az asztalhoz, es kertem egy etlapot. Amikor kihoztak, az asztal es minden elkezdett remegni, mozogni. Nem tart nagyon a talaj sajnos, es ezt azonnal lehetett erezni… Korbeneztem, hogy mashol is tapasztalhato-e ez a dolog, es sajnos igen. Az egesz terasz ilyen… Sajnos.

A menu: Klasszikus Borjuporkolt, kemenceben sult turos csuszaval. Csak fofogas, tobbre nincs ido. Melle egy finom Olaszrizlng. Termeszetesen itt is az ital erkezik elobb.

20150811_134012

Megprobaltam valami muveszi foton visszaadni a hely szepseget. Igen, ott a pohar boron tul, az ott az Erzsebet-hid pesti pillere. Szoval, a kilatasra nem lehetett panasz. Foleg, hogy mindent arnyekbol figyelhettem. Nagyon kulturat kis “erkely” volt a fejunk felett, ami vedett a naptol. De sajnos ezek a reszletek sem karpotoltak teljesen a padlo negativ hatasai miatt…

Megerkezett az ebedem is, es a nyal osszefutott a szamban hirtelen.

20150811_135735 20150811_135753

Na ezt mar nevezem, ebbe azert latszik, hogy fektettek energiat. Nagyon gusztan nezett ki, igazi hivogato falat. Igy hat neki is kezdtem, csak miutan dokumentaltam a tortenteket. Hiszen azert nem minden nap kap maga ele az ember fia egy ilyet. Kozben elfogyott a bor is, igy kertem egy masik poharral. Ami mar nem Olaszrizling volt, mert az nem igazan jott at. Igy esett a valasztasom egy Sauvignon Blanc-ra. Es jol dontottem. Sokkal jobban illett a fogashoz – szerintem. Aztan, hogy a szakertok emiatt kinevetnek-e vagy megdicsernek, pont annyira erdekel. Nekem igy volt finom, es pont.

Itt mar a Sauvignon Blanc-kal
Itt mar a Sauvignon Blanc-kal

Es sajnos eljott a fizetes ideje is. Termeszetesen a talaj meg mindig mozgott, es nem az elfogyasztott alkoholmennyiseg miatt. Arban egy kicsit talan magasan van a lec, de ha az elhelyezkedeset nezzuk, ertheto. Viszont ez a fapadlo, mintha egy oceanjaron lennek, bar meg sosem voltam ott. De igy is tele voltak.

A menu
A menu
A tarca, belul a csekk :) Meno
A tarca, belul a csekk 🙂 Meno

Osszessegeben: jo hely, etelben kiemelkedo, helyt tekintve durvan frekventalva van. Arban, mint emlitettem, egy kicsit talan magas, de ezt ok erzik. Szerviz is jo, csak az a mocskos padlo, vagy mi. Ha az nem lenne, siman adnek neki 4,5-ot az 5-bol. De igy sajnos nem tudok, reszvetem.

Nos, hat ez lenne az en kis gasztro-micro-blogom masodik resze, Budapestrol. Remelem olvassatok, es hasznat veszitek valamennyire 🙂 Fogyasszatok egeszseggel, es szoljatok, ha volt szerencsetek valahova beulni 🙂

Leave a Reply

