Micro gastro-blog, part 3

Long time no see, my Dear Readers!

Regota nem jelentkeztem semmi ujdonsaggal, sajnos egeszsegugyi okok miatt. Elkaptam valami megfazas szeru dolgot, igy inkabb nem is eroltettem semmit, maradtam a hajon, dolgoztam-aludtam. De most, ujult erovel vagok neki ismet a nagy kalandnak! A mai datum augusztus 26-a, szerda. Eppen uton vagyok Eindhovenbe, a repterre. Amsterdam Central-Eindhoven vonattal, jol hangzik. Ja, es a vasut ingyen wifit biztosit a jaratain, nesze neked MAV!

Szoval, folytassuk micro gastro-blogunkat, ket uj varossal (az egyik mar nem is annyira uj), valamint harom uj etteremmel.

Elsokent visszatero vendegunk, Becs egy igencsak frekventalt helyere latogattam el, a Praterba (reszletesebben itt olvashattok az ejszakai eletrol: Vienna day 1). Ekkor augusztus 13-a volt. Ha a fobejaraton kozelited meg, akkor egybol jobb oldalt lesz, a masodik terasz. Wiener Riesenrad. Ott van az egyik oriaskerek alatt, a Madame Tussaud-val szemben, szoval egy igencsak jo helyen, de meg a vidampark nagyobb resze elott.

Itt a fobejarat.
Itt a fobejarat.

20150813_131207

Mellette egy fagyizo kiulos resszel, de most nem azt valasztottam, barmennyire is edesszaju vagyok, az ehseg nagy ur! Latszott, hogy porog a hely, kint eleg sokan voltak, es bent sem volt mar ures az etterem. Szerencsere volt meg 1-2 asztal haboritatlanul, igy gyorsan le is ultem az egyikhez.

Kinyitottam az etlapot, atfutottam, mit adnak s mit nem. Termeszetesen itt is az ital jott elobb. Valasztasom egy Gruner Veltliner-re esett, szaraz feher bor, osztrak termek. Ezek a borok jok szoktak lenni, vagyis nekem szoktak izleni, es ez is izlett, nem kellett csalodnom.

20150813_131849 20150813_132126

Par perc varakozas, es visszajon a pincerno a rendelesert:

  • Hungarian Goulash Soup
  • Grilled sausage, potato field salad

Csakhogy valami mas is legyen a repertoarban, ne csak Wiener Snitzel 🙂 Elmegy, mosolyog, mondja, hogy par perc, s jon a leves. Remek, mar alig varom, nagyon kivancsi vagyok, milyen lehet ez a magyar gulyasleves itt Becsb en. Addig is, nezelodok, kortyolgatom a borom. Szerencsere nem telik bele sok idobe, es mar is talalva van az elso fogas.

20150813_132100 20150813_132230 20150813_132245

A leves izletes, meleg, es persze pont nyar van, szoval masra sem vagyik az ember ugyebar, mint egy forro levesre. De megeri, ennyi biztos volt. Es tenyleg. Ahogy levettem a kis zsomles talat a tetejerol, finom illattal gozolgott a leves, Hmmm. Ovatosan neki is kezdtem. Finom volt, meglepoen finom. Persze nem olyan, mint otthon, amit Papa keszit bogracsban, de hat olyat nem is lehet varni. Rendesen meg volt pakolva cuccal, minden volt benne, ami kellett, a hus volt talan egy kicsit keves, ha valami negativot kell mondani rola. A talalas nagyon jo volt, nem egyszeru tanyerban, hanem ilyen kis cseszeben vagy miben, hangulatosan 🙂 Szoval az osszhatas meglepoen jo volt, az elso benyomas sikerult!

Kovetkezo fogas volt a grillezett virsli, krumplisalival. Erre mar kicsit tobbett kellett varni, de meg igy is atlagon alatti idovel hoztak ki. A kiszolgalasra nem lehetett panasz.

Igen, a sultkrumpli erthetetlen modon kerult a kepbe... :/
Igen, a sultkrumpli erthetetlen modon kerult a kepbe… :/

20150813_134323

Sajttal toltott virsli volt, jo szokas szerint. Nem tudom, talan nem ismerik a normalis kolbaszt de egye fene, ezt el lehet nezni nekik, hiszen ezt igenis jol keszitik. Jo kis ropogos, laktato. Sajnos nem teljesen az kerult az asztalra, amit kertem. Krumpli salata helyett sultkrumplit tettek melle koretnek (mikozben ezeket a sorokat irom, korog a gyomrom szinte, s eppen egy tehenfarm mellett haladunk el, ahonnan a jellegzetes illatok a vonatba is bejutnak – a szerk.). Nem baj, nem reklamalok, nem vagyok az a tipus. Persze nem eppenseggel egy jo pont az etteremnek, de egyenlore az en szavam meg nem er sokat ilyen berkekben. Ki tudja, kesobb lehet 🙂 A virsli jol sikekrult, a mustar nagyon jo valasztas hozza, minden alkalommal, es meg kerni sem kell, automata jar hozza. Osszessegeben ismet egy finom ebedet toltottem el Becsben, egy kicsit tavolabb a varos szivetol, megis egy eleg kozponti helyen. A hajotol csak 10-15 perc seta, 1 metromegallo. Teljesen vallalhato tavolsag. Arban valahol a kozepkategoriat lottek be, es jol tettek. Hiszen nem az az extravagans etterem, hogy nagy penzeket kerjenek egy-egy fogasert, viszont nem is az a low-budget hely. H az embernek van alkalma, probalja kii, megeri. Csak ne vidamparkozas elott, a ketto egyutt nem hiszem, hogy kifizetodo 🙂 Cserebe ha visszagyalogolsz a hajohoz, maris ledolgozhatod a felszedett kaloriakat.

Kovetkezo bejegyzes: augusztus 24, Amszterdam. Holnap delutan mar szabad leszek, es a hatamra vehetem a varost, ami meg is tortent. De itt egyenlore a gasztronomiai oldalat probalom megmutatni. H egy jo olasz ettermet kerestek Amszterdamban, de nem teljesen a varos legnyuzsgobb reszeben, akkor nem hagyhatjatok szamitason kivul a Piccolo Mondo ettermet (http://www.restaurantpiccolomondo.nl). Mar nem eloszor voltam itt fogyasztani, de torzsvendegnek azert meg nem szamitok. Mindig valami mast ettem, hogy minel nagyobb ralatasom legyen a repertoarra. A pizzajuk finom, vekony tesztaju, a feltet gazdag. Probaltam mar itt szalamisat, negy sajtosat. Ez meg az elott volt, hogy elkezdtem volna irni a blogomat egyaltalan, ugyhogy a fenykepes dokumentacio sajnos elmaradt mindket alkalommal. De higyjetek nekem, tenyleg megeri. Ha nyugis olasz ettermet keresel, ne hagyd ki, egyszer biztosan megeri beterni. Harmadik alkalommal, pont 24-en kollegaval mentem. Van kiulos resze is termeszetesen, igy hat azt valasztottuk. Kollega elso fogasnak levest kert, utana pedig lasagne-t, melle egy pohar colat. En maradtam egy nagy pohar Heinekennel, valamint egy Spaghetti Carbonara-nal.

20150824_143644

Odaig semmi problema nem adodott, amig a levest el nem kezdte fogyasztani, de onnantol kezdve. Elkezdett eloszor csak szemerkelni, kesobb csepegni az eso. Atmeneti, mindjart vege. De csak nem, egyre jobban rakezdett. Igy hat bekoltoztunk. Es milyen jol tettuk, hiszen par percre ra elkezdett zuhogni az egi aldas. O esokabatban jott, en csak egy zakot dobtam magamra, gondolvan, csak nem lesz annyira rossz az ido. Megszivtam. Nos, a gyors idojaras-jelentes utan, vissza az etelekhez. Elmondasa szerint a leves remek volt, valami paradicsom leves, tele sajttal. Jol hangzik, elhiszem neki, hogy az ize is olyan volt. Aztan meghoztak vegre a foetelt is.

Nyam-nyam :)
Nyam-nyam 🙂

20150824_150329

Rendesen meg volt szorva szosszal, szo se rola. Es nagyon finom volt. Legalabb annyira, mint amit egyszer keszitettem Adam baratommal meg kozepiskolas eveim alatt, gasztronomia oran. Na az aztan uberelhetetlenul finom lett! Kerdezzek csak meg Ot magat 🙂 Itt is jo volt, nagyon finom illattal, finom izzel. Melle a sor konnyen csuszott, de mondjuk ez mikor nem igy megy? Lenyegtelen. A kiszolgalas neha lehetne jobb, egyik alkalommal a mellettunk ulo asztaloknak nagyon osszecsereltek a rendeleseit, lett is belole hangos beszelgetes. Egy olasz etteremben, olasz felszolgalokkal es szakacsokkal, olasz vendegekkel. Gondolhatjak, milyen szappanopera ment ott. Ha ezt a problemat ki tudjak koszorulni, vagy ha megis elofordul, akkor valahogy csendesebb korulmenyek kozott rendezni, akkor egy kifogastalan etterem lehetne. De igy egy kicsit negativ az elmeny. Etel-ital fergeteges, a kornyezet, a hangulat meg inkabb, meg az arak is elfogadhatoak. 2-3 utcaval beljebb ennek mar a masfelszereset kell fizetni. Szoval egeszen jo. 4,4/5. A szerviz lehuzza, es nem volt igazan semmi, amire azt mondtam volna, hogy na ez igen, ezert fogom ezt valasztani, es semmi mast itt!

Ket nappal kesobb, 26-an (igen, a mai napon – a szerk.) reggel 10:30-ig aludhattam vegre, nem kellett idore kelni hajnali 6:10-kor. Ami mondjuk nem egy rossz dolog. Majd rajovok, hogy kell az energia, van meg 1-2 dolog, amit el kell intezni. Kicsekkolok a szallodabol, a cuccomat azert eltetetem megorzesre, megse szeretnem az egesz varoson keresztul cipelni. Kilepek az utcan, elfordulok jobbra a sarkon, es maris a Damrak-on talalom magam. Par meter megtetele utan pedig ott a kis etterem, a Bon Appetite, a McDonald’s mellett balra. Termeszetesen itt is terasz, plusz benti helyseg. A terasz mar tele van, igy beulok. Plusz az esotol is biztonsagos tavolsagra szeretnek lenni. Reggelire johet egy Latte Macchiato, melle pedig egy sonkas-holland sajtos toast. 5 perc, s maris az asztalon vannak a rendeleseim. A kave finoman gozolog, a szendvics szepen elrendezve.

20150826_105833 20150826_105839 20150826_105900

Reggelinek tokeletes volt, bar ez mar a varos kevesbe csendes reszes talalhato. Meg is latszott rajta, en sem talaltam mar kint szabad helyet, s miutan beultem, meg jottek es gyorsan meg is telt a hely turistakkal, helyiekkel. Arban nagyon barati, minosegre sem lehet panasz. Amilyen kicsi, olyan szeretheto hely szerintem, reggelizni tudom ajanlani. Lehetett volna egy kicsit gazdagabb a szendvics belul, es nem ennyire lapos, na de na, ne mindig a negativot nezzuk mar! Es a szemelyzet is nagyon kedves, es figyelmes. Nem hiszitek el, de ahogy megettem, felalltam az asztaltol, es siman kisetaltam. Nem is tunt fel, hogy elfelejtettem fizetni, csak mikor utolert a pincerno, hogy azert azt nem artana. Mondtam neki, hogy basszus, ne haragudjon, kiment a fejembol, elfelejtettem, nem akartam fizetes nelkul lelepni, szegyenlem, sajnalom. Nevetett, mosolygott, majd visszakisert. De egy megveto pillantasa sem volt, ami meglepett, teljesen normalisan kezelte a helyzetet. Ugyhogy egy kis “fajdalomdijat” is hagytam a teljesen emberi ar melle. Utolag is koszonom, hogy ilyen kedvesek voltak azert 🙂

Nos, hat ez lenne micro gastro-blogom harmadik resze, remelem nemsokara ujabb ettermekkel, kavvezokkal johetek. Addig is, Eindhovenben ulok, a repteren, irom a blogom, utazom haza, kozben eszem-iszom 🙂

Amint hazaertem, es lesz par percem, jovok az amszterdami elmenyeimmel, mert azert volt egy fel napom, hogy elboklasszak. Megerte! Sziasztok 🙂

Leave a Reply

