Vacation, part 1

Augusztus 25. Kedd. Szerda? Szinte lenyegtelen, a lenyeg, leszalltam a hajorol, hivatalosan is elkezdodott a SZABADSAG!!! 4 het pihenes vendegek, recepcio, munka nelkul. Tervek vannak dogivel, ido annal kevesebb sajnos. De ebbol kell kihozni a legtobbet, annyit, amennyit csak tudunk. Kezdjuk is el.

Olyan 11 ora magassagaban leszalltam a hajorol, vegetert a reggeli muszak, kollegak mar ott voltak helyettem is, igy szabadjara engedtek. Repulojegyem csak masnapr delutanra szolt, ugyhogy volt egy egesz napom itt Hollandiaban, Amsterdamban. Taskakkal a vallamon hat utnak indultam szallast keresni egy ejszakara.

20150825_120734

Gondolkoztam hostelekben is, de feladtam ezt az opciot, mikor mondtak, hogy vagy tele vannak mar, vagy van egy agy egy 8 fos szobaban. Azt azert inkabb nem, tul sok volt a cucc nalam. Igy hat jojjenek a hotelek, kisebb szallodak. Ebbol is vegigmentem 5-6 darabon ( pl. NH Barbizon), mire megtalaltam azt a helyet, ahol megszalltam egy ejszakara.

20150825_123912 20150825_123926 20150825_160842 20150825_160934

Victoria Hotel. Ott a Damrak sarkan, a Central Station-nel szemben. Meses hely. Es volt szabad szobajuk, nem is akar milyen, ha megnezitek a kepeket. Es arban sem volt az a hatalmasan elrugaszkodott, mint ahogy gondoltam. Bementem, kedvesen fogadtak, megkerdeztek, miben segithetnek. Mondom egy ejszakara szeretnek szobat kivenni, egy szemelyre. Van-e? Termeszetesen van meg, bar mar nem sok, igy eppen idoben erkeztem. Meg is kaptam a 422-es szamu szobat. Lifttel indulas fel, 4-en kiszallas, kis seta, szinte az egesz tombot megkerulom, es meglatom a folyoso jobb oldalan. Kartyas-bedugos rendszer, sima rizsa, mint a hajon. A szoba maga tagas volt, kenyelmes, bar egy kicsit hideg, mivel kint  az ido sem volt eppen olyan, mint itthon, Magyarorszagon. Cuccomat ledobtam, felfrissitettem magam gyorsan, es irany is az elso program a szabadsagom alatt. A jegy mar kinyomtatva, mar csak a metrot kell megtalalni. Meg is kerdeztem a recepciot, hogy mit merre, hogyan. Kedvesen utba igazitott, a kozponti palyaudvaron az 54-es metro kell nekem, es azzal par megallo, ha ott leszallok, akkor mar ott is vagyok. Hogy hol?

Az Amsterdam ArenA-nal. Igen, az Ajax stationjanal. Mert hogy, hamar van egy napom szabad itt Amszterdamban, miert ne tolthetnem el ugy, ahogy szeretnem? Mindig is terveztem, hogy ha mar itt jarok, akkor egyszer elmegyek, megnezem, milyen ez az arena. Es most eljott az ideje. Tenyleg egyszeruen el lehet jutni ide, metroval 15-20 perc. Csak ne felejts el elotte jegyet venni, es arra vagy 10 percet raszamolni. Nem egyszeru a folyamat, plusz sokan is vannak… De mindegy, ha mar oda ertel, ezzel nem foglalkozol tobbet.

1:30-as idopontra volt foglalasom, idoben oda is ertem. Csak mire a jegyet kivaltottam, addigra az a csoport elment. Mondtak, semmi baj, menjek a kovetkezovel, 20 percen belul indul. Leultem, jarkaltam, varakoztam.

20150825_134155

Ez az elso kep, ami fogad. Itt eppen egy bajnoki cimet unnepelnek, es ha jol megnezed, egy-ket arcot felismerhetsz. Peldaul ott van Rijkard, ott kozepen. Szoval ez tenyleg egy csodalatos hely. Maga az egesz epulet hatalmas. Elmondok par erdekesseget, utana pedig hagyom a kepeket beszelni helyettem, ugy gondolom, azok valahogy sokkal jobban visszaadjak azt, amit ott ateltem. Szoval, ez az Ajax es a Holland nemzeti valogatott otthona. Hogy a hollandok miert narancsban jatszanak? Mert a kiralyi csalad neveben benne van az “Oranje”, azaz narancs. Lol.

Ez az Ajaxnak a masodik otthona, elotte az olimpiai stadionban jatszottak sokaig, csak aztan rajottek, hogy minel nagyobb a csapat, annal nagyobb stadion is dukal melle. Igy hat par ev alatt iderittyentettek ezt az epuletet, ami azota is all, es fogadja a vendegeket. Nagyon durva letesitmeny. 2 szintes a nezoter, 58.000 ember befogadasara kepes. Ha baj, van, akkor 12 perc alatt tudjak oket evakualni. A teteje behuzhato, szoval ha nagyon esik (marpedig Hollandiaban nagyon sokszor nagyon esik – a szerk.), akkor egyszeruen tetot huznak a placc fole, s lam, volt viz, nincs viz. Nesze neked. Ezek mellett, a fuvet evente 2 alkalommal cserelik. Nem, nem azt, Te! A gyepszonyeget. Hazai videki gyepet hoznak, szallittatnak ide, az import sokkal tobbe kerulne anyagilag. Ez alkalmankent 100.000 euroba kerul. Nem semmi. Meg par erdekesseg: a hazai kispad van a bal oldalon, ha az oltozobol jossz fel, a jobboldali pedig a vendegeke. Es itt a csel. A hazaiaknak a szekei futottek, borbol vannak, a vendegeknek nem. Ez mindent megmagyaraz, meg azt is, miert kaptunk ki 8-1-re anno. Nem a csapat volt a hibas, hanem a stadion! Tudtam en! Na mindegy, ez mar tortenelem. 152 darab kamera van felszerelve a stadion egesz teruleten, es nem valami gagyi dolgok. Azt is le tudjak olvasni a telefonod kijelzojerol, hogy mit irsz eppen a baratnodnek, ha ugy gondoljak. Szoval jo kis szerkezetek.

Egy ilyen tura alkalmaval szinte mindenhova bemehetsz. A kick-off szobaba, a bejarati folyosora, a stadionba (a fure nem lephetsz ra, az kincs – a szerk.), az oltozokhoz, a VIP reszleghez, a sajto-szobaba, mindenhol jarhatsz, korbevisznek. Angolul, hollandul. Es mindig van egy kis erdekes sztorijuk a sracoknak. Hogy mekkora nagy nevek jartak mar a jatekos-folyoson, mint Ronaldo, Ronaldinho, Dzsudzsak! Amikor ezt meghallottam, mar majdnem nagyon buszke voltam! 🙂 Na de, jojjenek a kepek. Enjoy!!!

A tura kezdete. Csak hogy tudd, hova mesz
A tura kezdete. Csak hogy tudd, hova mesz
The kick-off room :)
The kick-off room 🙂

20150825_140357 20150825_140416

Amsterdamsche Football Club Ajax. Pontos neven
Amsterdamsche Football Club Ajax. Pontos neven
Tenyleg itt voltam!
Tenyleg itt voltam!

20150825_140502

Hatalmas innen nezve
Hatalmas innen nezve
Hozzank kozel a vendeg (a futetlen), tavolabb a hazai pad
Hozzank kozel a vendeg (a futetlen), tavolabb a hazai pad

20150825_140608

Azok ott bizony futott borulesek
Azok ott bizony futott borulesek
A jatekosfeljaro...
A jatekosfeljaro…
... es en
… es en
Nem reg adtak hozza az elso 5 sort, full piros szekek, hogy meg egy kicsit tobb embert be tudjanak tenni
Nem reg adtak hozza az elso 5 sort, full piros szekek, hogy meg egy kicsit tobb embert be tudjanak tenni

20150825_141333 20150825_141402 20150825_141617

AJAX
AJAX
Es egy-ket ismeros forma ismet, talan a leghiresebbek. Ibra, Huntelaar, Van der Vaart es a tobbiek
Es egy-ket ismeros forma ismet, talan a leghiresebbek. Ibra, Huntelaar, Van der Vaart es a tobbiek
Es a masik oldalon: Suarez es a holland kulonitmeny
Es a masik oldalon: Suarez es a holland kulonitmeny
Csak par emeletes
Csak par emeletes
Foldi egyseg, itt a torony!
Foldi egyseg, itt a torony!
Oranje
Oranje
Itt mar a masodik szinten voltunk
Itt mar a masodik szinten voltunk
Annak is a legtetejen.
Annak is a legtetejen.
Igen, en is fent voltam az utolso sorban. Innen nezve, haaaat. Oriasi. Bar latni alig lehet, hogy mi folyik a palyan, de...
Igen, en is fent voltam az utolso sorban. Innen nezve, haaaat. Oriasi. Bar latni alig lehet, hogy mi folyik a palyan, de…
... a latvany szerintem megeri.
… a latvany szerintem megeri.

20150825_143905

A sajtoszoba
A sajtoszoba
Balra a hazai mez, jobbra a vendeg, kozepen pedig az idei csapat. A kepek alatt pedig ketto asztal
Balra a hazai mez, jobbra a vendeg, kozepen pedig az idei csapat. A kepek alatt pedig ketto asztal
Az ujdonsult edzo. Szokjatok hozza a latvanyhoz :D
Az ujdonsult edzo. Szokjatok hozza a latvanyhoz 😀
Egy vendeg oltozo
Egy vendeg oltozo
Hany bajnoki cimet latsz a kepen? Szerintem 33
Hany bajnoki cimet latsz a kepen? Szerintem 33
A hazai oltozo. Nem lehet azert rossz itt jatszani
A hazai oltozo. Nem lehet azert rossz itt jatszani
Stefan Kovacs. Olyan magyarosan hangzik, nem?
Stefan Kovacs. Olyan magyarosan hangzik, nem?
A cimer fejlodese, lentrol felfele
A cimer fejlodese, lentrol felfele
Valaki felismeri ezt az arcot?
Valaki felismeri ezt az arcot?
Legalis graffiti. A klub ultrait megkertek, hogy egy-ket festmennyel diszitsek ki a jatekosbejarot, hatha az ellenfel kicsit megijed
Legalis graffiti. A klub ultrait megkertek, hogy egy-ket festmennyel diszitsek ki a jatekosbejarot, hatha az ellenfel kicsit megijed
Ilyen tablazat lattan mondjuk van alap a felelemre
Ilyen tablazat lattan mondjuk van alap a felelemre
3 csillag. Mit jelolnek? 1 csillag annyi, mint 10 bajnoki cim. Nekik mar 33 van. Akkor hany cim a harom csillag?
3 csillag. Mit jelolnek? 1 csillag annyi, mint 10 bajnoki cim. Nekik mar 33 van. Akkor hany cim a harom csillag?
Ajax TV, a riporterek alig birnak mar varni
Ajax TV, a riporterek alig birnak mar varni
Es ujra a hazaiak
Es ujra a hazaiak
Ajax Fan Shop, egybol a fobejarat mellett. 2 par sportszarral tertem haza, vendeg kiszerelesben :)
Ajax Fan Shop, egybol a fobejarat mellett. 2 par sportszarral tertem haza, vendeg kiszerelesben 🙂

Nos, hat igy nez ki kepekben az Amsterdam ArenA-s latogatasom, amivel par orat el is utottem ittletembol. De megerte, minden percet. Nagyon elvezheto volt, az idegenvezeto nagyon tudott mindent, es tenyleg, mindenrol volt egy kis sztorija is. Plusz, ingyen wifi, valamint sajat Amsterdam ArenA applikacio is letoltheto, ahol plusz videok, informaciok, tortenetek talalhatoak, valamint pontosan vegigkiseri azt az utvonalat, amerre Te haladsz. Nagyon jo otlet!

Visszauton a hotelhoz, a kozponti palyaudvaron megneztem, hogy lehet eljutni holnap innen Eindhovenbe, ahonnan a repulom indul majd delutan. Felvilagositottak, hogy jegyet kell venni, de majd at kell szallni Eindhovenben a vonatrol egy helyi buszra, ami pontosan a repteren tesz le. Egyszeru volt, de meg mielott visszatertem volna a szallodaba, zenet hallottam.

20150825_160231 20150825_160348

Nem hittem a fulemnek. Ide, az egyik legforgalmasabb helyre kitettek egy zongorat, es barki jatszhatott rajta, aki csak akart. Ez a srac peldaul jo 20 percig nyomta, es en vegig hallgattam. Nem gondoltam volna, hogy a komoly zene, vagy ilyen zongoras tema lekotne, de megtortent. Csodalkoztam is magamon, mig a tobbi turista a srac tehetsegen. Szzepen jatszott, mondjuk valami modernebb darabot, lehet ez is kozrejatszott abban, hogy engem is ott tartson. Kesobb egy lany vette at a helyet, de szerintem o mar nem volt annyira jo. Ez csak sajat velemeny.

Este kollegaval kimentunk meg inni egy-ket sort, beszelgettunk, es termeszetesen elkezdett szakadni az eso is. Igy hat 3-4 uveg utan tovabbaltunk, mindenki a maga utja, en vissza a hotelba, o pedig a hajora. Nagyon jo volt vele dolgozni, ezuton is sok sikert kivanok Neki a jovoben, remelem meg talalkozunk!

Masnap, 26-an reggel sokaig aludtam – vegre! 11 korul kopogtak, hogy szobaszerviz. Kikaszalodtam az agybol, mondtam, hogy ha lehet, egy kicsit kesobb nezzen vissza. Mondta semmi baj, majd jon. 12 korul kijelentkeztem a hotelbol, de a csomagot a megorzoben hagytam, volt meg egy kis idom reggelizni (reszletesebben itt, az utolso bekezdesben:
Micro gastro-blog, part 3 ). Utana vissza a csomagert, ki a palyaudvarra, megvettem a jegyet, felszalltam a vonatra, es elkezdtem utazasom hazafele. Egy jo 3 oraval felszallas elott mar ott voltam, igy elkezdtem tovabb irni a blogomat (talan pont az elobb emlitett resz keszult), majd felszalltam a gepre, es hazarepultem. Ja, nem mellesleg. A vonatjegy Amsterdambol Eindhovenbe 22 euroba kerult. Ezert kapsz ingyen gyors wifit a vonaton, egy InterCity vonatjegyet, kenyelmes uleseket, legkondit, kulon poggyasztartot, megbizhato menetrendet, egy edesseg- es uditoarust, aki folyamatosan nyomja a szoveget, hogy mennyire kell neked egy uveg viz meg egy zacsko mogyi, meg ha nem is. Kapsz meg teljesen kulturalt megallokat, egy atszallast vonatrol buszra, ami ugyanazzal a jeggyel kivisz pontosan a repter ajtaja ele. Na igen. Ezt mind, ennyiert. En nem reklamalok, nem volt ennek gyenge pontja. Ha ilyen lenne itthon is a MAV, vagy a BKK, ossze tennem ket kezem. De ez mas lapra tartozik!

Nemsokara jon a folytatas, Vacation, part 2! Addig is, jo szorakozast Nektek, es Nekem is 🙂

Leave a Reply

