Vacation, part 2

Augusztus 30. Vasarnap, ha minden igaz. De ebben nem lennek biztos. Lenyegtelen. Tudjatok, csak a szokasos duma 🙂 Mai napon kiprobaltam vegre valami ujat is, amiben eddig meg nem volt reszem. Izgatottan keltem fel hajnali 5:30-kor (!!!!!!!!!, a szabadsaga alatt!!!!!!!!!!! – a szerk.), hogy idoben kierjek a vilag vege utanra, Belapatfalvara. Interneten megneztem, bo ketto ora az ut oda gepjarmuvel. Igy hat par nappal elotte ertesitettem edesanyukamat, hogy bizony el szeretnem kerni tole a gepsarkanyt egy napra, mert megyek DRIFTELNI. Mire a reakcioja:

– Ezzel Te aztan nem fogsz itt versenyezni meg csuszkalni meg minden, meg mit nem! Szo sem lehet rola!

Mondtam neki, hogy nyugalom, nem ezzel fogom csapatni, sot, egyaltalan nem is fogok verenyezni, csak nezokent veszek reszt. Kulonben is, egy elsokerekes, alig-eros terepjaroval hogyan tolnam fel kilinccsel elore egy hegyen? Ahhoz nagy varazslonak kellene lenni, hogy sikeruljon. De legalabb anyuka nyugodtabb lett, kifujta a levegot, es megkonnyebbulten adta oda a paripat. Igy hat, a nagy napon reggel, mi tobb, hajnalban 5:30-kor ugrottam is ki az agybol, polo-naci fel, szendvicsek keszites alatt, vizek a taskaba, es 6 ora magassagaban irany Horany, akarom mondani, Belapatfalva.

20150830_061921

Hogy hol van? Pontosan ott. Na jo, nem, Egertol nem messze, de Erdtol azert mar kicsit tavolabb. Az esemeny, amire mentem, egy hegyi drift verseny volt, orszagos semi-pro es pro, valamint King of Europe szeriakban (Belko hegyi Touge). Ami annyit tesz nagyjabol, hogy ket OB es egy EB futam. Elozo nap volt a gyakorlas meg a selejtezo-futamok, ma mar a dontok, elotte egy kis gyakorlassal meg taxizassal. De minderrol nekem meg lovesem nem volt, annyit tudtam, hogy egesz nap orult gepek uvolteset, gumik sikoltasat es illatat fogom hallani es erezni. Egy festoien szep helyen. Mert azert ez egy hegyi felfuto volt, meg mindig.

Osztalykirandulason vettunk reszt :)
Osztalykirandulason vettunk reszt 🙂

20150830_092243 20150830_092246

A szerkeszto, szemelyesen
A szerkeszto, szemelyesen

Szoval, hat ide ertunk. A gps elhozott idaig egyben, hogy aztan azzal a lendulettel le is meruljon. Kosz. Mellesleg annyira kicsi Belapatfalva, hogy mire beersz a teruletere, mar szinte kint is vagy onnan. A helyi hatosagiakat kerdeztem meg, hogy hol lehet nezokent leparkolni. Utbaigazitottak, a falun kivul van egy parkolo, onnan busszal lehet majd visszajonni. Hmmm. Nem hangzik rosszul. A parkolasert csekely osszeget kertek el. Mire oda ertem (9:20 korul), a parkolo mar felig volt, es mogottem egyre csak jottek meg az autok. Felszalltunk a buszra, 10-15 perc zotykolodes utan pedig megalltunk egy domb labanal. Azt nem mondtak nekem, hogy itt meg hegyet is kell maszni, hogy lassunk valamit, hallo! Pedig a szepsegert meg kell szenvedni, na meg a show-ert is, ugyhogy uccu neki, nagy lendulettel! Felertunk a domb tetejere, kicsi gyaloglas meg, mire meglattuk a fustot, hallottuk a hangokat. Gyorsan, a palya mentenre le is cuccoltam. Es itt jottem ra, hogy ketto, azaz ketto oltari nagy hibat vetettem.

1, nem hoztam napernyot.

2, nem hoztam pledet a valagam ala.

Na mar most, ilyenkorra mar lassan 10 ora van delelott, es olyan 28-30 celsius fok. Nem eppenseggel jo kilatasok. Es kapjuk az informaciot, hogy jelenleg meg a bemelegito-korok zajlanak, a csatak majd 12-kor fognak indulni a legjobb helyekert. Nem panaszkodom, ha bemelegites volt, ha nem, a sracok minden korben rettenet odatettek magukat, nem kimelve szemet, fulet, orrot, gepet, embert. Maga a palya nem volt nagyon hosszu, balos visszafordito, utana 2-3 sikan, kozben 2 rovid egyenes szakas, es ott a cel. Negy reszre lett osztva a palya, negy profi biroval reszenkent. En az elso szekcioba ultem, a visszafordito utani egyenesbe, szoval a belepo reszre. Szalaggal el voltunk valasztva a palyatol, mondjuk sok ertelme nem volt, mert mi a domb tetejen csucsukeltunk, ok pedig joval alattunk haladtak keresztben. Na de hogy, az volt itt a lenyeg! Nagyon! Nagyon-nagyon, allatul, gyogyszer-elgurulva-modon. Ido kozben a mellettem ulo tarsasaaggal is szoba elegyedtem. Elmentek a depoba megtekinteni a gepszornyeket, addig megkertek, hogy figyeljek a cuccaikra. Sot, mi tobb, mondtak, hogy nyugodtan uljek be a napernyojuk ala. Nem kellett ketszer felajanlani, azonnal befekudtem az arnyekba, a karos sugaraktol vedve, mint a paradicsomban. Udito a kezemben, szendvics a masikban, feloldalasan fekszem a “huvosben”, kozben pedig tobb szaz loeros autocsodak viharoznak el szinte a labam alatt. Hova jobb vasarnapi programot, ha? 😀

Visszajottek lassan, es mondtak, hogy menjek en is, orulet, hogy mi van ott fent. Felajanlottak, hogy vigyaznak addig a holmimra, sot, azt addig beteszik ugyanugy a napernyo ala. Nem tudtam elegszer megkoszonni nekik, igy hat elindultam a garazsok fele. Ut kozben elhaladtam a kommentatori allas elott is, valamint a bufes-kocsit is elhagytam, hogy a vegen, az erdo kozepen megtalaljam A Helyet. Nos, kepekkel szeretnem eloszor illusztralni, hogy mit eltem at ott:

BMW Z4 & BMW E30
BMW Z4 & BMW E30
E30. Vagyis ami maradt belole. Uber-brutal. BMW-k kozul ez volt az abszolut kedvenc. Uram isten!!!
E30. Vagyis ami maradt belole. Uber-brutal. BMW-k kozul ez volt az abszolut kedvenc. Uram isten!!!
Azert az a narancs sem hasonlitott mar egy eredetire.
Azert az a narancs sem hasonlitott mar egy eredetire.
Csak egy szolid bajor auto
Csak egy szolid bajor auto
Es megegy...
Es megegy…
Es ketten egy kepen
Es ketten egy kepen
A svajci srac autoja. Nem viccelt a gyerek, harapott rendesen, ahogy azt latni lehet
A svajci srac autoja. Nem viccelt a gyerek, harapott rendesen, ahogy azt latni lehet
Ilyet se surun latni. Drift Mercedes (!), diesel (!!!!!!!!!!!) modban. Neeeeee
Ilyet se surun latni. Drift Mercedes (!), diesel (!!!!!!!!!!!) modban. Neeeeee
Nyugi, o nem jatszott. Csak eltevedt
Nyugi, o nem jatszott. Csak eltevedt
A kek csapat. Alomautok a javabol
A kek csapat. Alomautok a javabol
240SX, 200SX, Sylvia. By SR20 Drift Team!!! Mind Nissan
240SX, 200SX, Sylvia. By SR20 Drift Team!!! Mind Nissan
A szemkozti satorban, egy ismeros idegen. Vagy idegen ismeros? Annyi tuti, hogy nem magyar
A szemkozti satorban, egy ismeros idegen. Vagy idegen ismeros? Annyi tuti, hogy nem magyar
A nap legvadabbja. Na O nagyon vad volt. Meg olyan uberallatszuperkiralyfantasztikuseldobodazagyadhanemlatodnemhiszedel volt.
A nap legvadabbja. Na O nagyon vad volt. Meg olyan uberallatszuperkiralyfantasztikuseldobodazagyadhanemlatodnemhiszedel volt.
Meg egy BMW
Meg egy BMW
Es megegy. De ez most nem E30, es nem is 3-as sorozat. Gyari (!!!) M6, szlovak soforrel. Nagyon ment
Es megegy. De ez most nem E30, es nem is 3-as sorozat. Gyari (!!!) M6, szlovak soforrel. Nagyon ment
Megegy 3-as BMW. Mintha sokan lettek volna
Megegy 3-as BMW. Mintha sokan lettek volna
Ford Mustang. Sajnos a dontokben mar nem lehetett latni, valami eltort. De gyakorlas alatt, mar csak a hangja miatt is hianyoltam!
Ford Mustang. Sajnos a dontokben mar nem lehetett latni, valami eltort. De gyakorlas alatt, mar csak a hangja miatt is hianyoltam!
Egy defektes bal hatso egy masik 3-ason
Egy defektes bal hatso egy masik 3-ason
Ford Mustang. Profilbol.
Ford Mustang. Profilbol.
Megegy BMW, a valtozatossag kedveert. Nekem nagyon bejott ezzel a szinnel :D
Megegy BMW, a valtozatossag kedveert. Nekem nagyon bejott ezzel a szinnel 😀
And again
And again
BMW a jobbon, Sylvia a balon. Nem konnyu valasztani
BMW a jobbon, Sylvia a balon. Nem konnyu valasztani
Rocket Bunny Kit-es auto. Eloszor  lattam ilyet, es meggyozott azonnal
Rocket Bunny Kit-es auto. Eloszor lattam ilyet, es meggyozott azonnal
LakyBoy. Egy vadallat. Meg a gep is az. Ketten egyutt pedig. Huhhh
LakyBoy. Egy vadallat. Meg a gep is az. Ketten egyutt pedig. Huhhh
Itt van a "Meg nincs szponzorom" Mustang. LoL
Itt van a “Meg nincs szponzorom” Mustang. LoL
Sir Urlich is megerkezett. Mivel massal, mint 3-as BMW-vel? :)
Sir Urlich is megerkezett. Mivel massal, mint 3-as BMW-vel? 🙂
Es meg mindig. Megunhatatlan
Es meg mindig. Megunhatatlan
SR20DETT a kazanterben. Teljesen elmebetegek
SR20DETT a kazanterben. Teljesen elmebetegek
Es meg egy, az arnyekban meghuzodva.
Es meg egy, az arnyekban meghuzodva.
Itt sorakoztak fel indulasra a depobol.
Itt sorakoztak fel indulasra a depobol.
Vagyis innen gurultak le a startig, es visszafele jottek
Vagyis innen gurultak le a startig, es visszafele jottek
Meg egy kozos kep :)
Meg egy kozos kep 🙂

Szoval valami ilyesmi fogadott. Sokkal tobb kep keszult, de nem merem feltenni az osszeset, elfogyna a tarhely. Lenyeg a lenyeg, ezek elmebetegek. Durvabbnal durvabb gepek alltak minden meteren, BMW-bol majd’ kettucat volt, legtobbje 3-as, ket kakukktojaskent volt ott a Z4-es meg az M6-os. Nekem a fekete volt az abszolut favorit, szerintem az volt a legkomolyabban megepitve mind kulsore, mind mechanikailag a nemet marka kepviseloi kozul. Anyam, hogy az a gep mit muvelt ott az aszfalton.

Ha az egesz mezonyt nezzuk, a kedvenc? Nos, a piros, Hell-es Nissan. Gyorgy Szilveszter autoja. Nincsenek ra szavak. Brutal. Eszement. Vad. Durva. Gyilkos. Gyonyoru. Es meg sorolhatnak par napig a jelzoket. Eroben nincs hiany, sulyban annal inkabb, pehely konnyu gep. Dizajn? Nekem nagyon bejott, a japan vasak valahogy mindig kozel alltak a szivemhez.

Kilogott a sorbol erosen egy vas: a Merci. Nem csak azert, mert Merci, na jo, azert is. Mert hat o volt az egyetlen csillagos. Ez meg okes, na de az, hogy dizel???? Hallod, a kipufogo-fust nagyobb volt, mint amit a gumi eregetett a verda utan. Ahogy nyomott neki egy gazfroccsot, kamionokat megszegyenito mennyisegu es sotetsegu fust szallt fel a kipufogobol, ami a motor jobb oldalan (!!!) volt kivezetve. Lefele menet, amikor a kocsi bal oldalat lattad, patyolat feher az auto. Felfele, amikor a jobb oldala volt feled, pedig szinte koromfekete volt. Aki ezt kitalalta, na az maxi respect! Vagy meg tobb.

Masik, szamomra kicsit egyke – az M6-os es a Mustang utan – a kis, regebbi Ford Mustang volt. Szep kek szinevel, kemeny motorjaval, uvolto hangjaval, es fuggonykent a gumifustot maga utan huzva levett a labamrol az elso korben. Fustgep a javabol. Oldalan a “Meg nincs szponzorom” matrica telitalalat nalam.

Vissza a versenyre. 12-ig szorgalmasan kanyarogtak a sracok, mindenki mindenkivel parban a csoportjabol, fel es le es fel es le. Aztan, 12:15-kor indult az igai moka, a TOP 16 koze jutasert a csata a semi-pro kategoriaban. A verseny lenyege:

– Parosaval indulnak el minden korben.

– Ket korbol all egy parbaj.

– Aki elol megy, annak egy meghatarozott, kvalifikacios kort kell teljesitenie.

– A hatul haladonak minel kozelebb kell maradnia az elsohoz, es minel pontosabban masolnia annak mozgasat.

– Az elso kor utan helycseres tamadassal jonnek fel a sracok, a feladat ugyanaz, csak szerepet csereltek.

Nos, hat igy zajlottak le a selejtezo futamok, a nyolcad dontok, a negyeddontok, az elodontok. Minden kor utan a 4 biro ertekelte az adott reszt, hogy ki hogyan teljesitett, es kinek ad “elonyt”. Akinek a ket kor vegen elonye volt, az ment tovabb, az nyert. Volt kulon csata a 3. helyert is, valamint az aranyert is, termeszetesen. Ennek a kettonek az eredmenyet csak a podiumon tudattak a nagyerdemuvel. Es ez igy ment a semi-pro es a pro kategoriaban, valamint a King of Europe Touge szeriaban is. Szoval mindenhol. Sajnos a telefonom mar az edzes vegere megadta magat, igy csak a delelott folyaman tudtam kepeket kesziteni. De legkozelebbre felkeszultebb leszek.

Ja, majdnem elfelejtettem mondani. Azert nem csak annyirol szolt itt a dolog, hogy felcsoszogtak a sracok, egy kis fustot meg port kavarva. Volt itt rendesen festekcsere, test a test ellen csata, utkozes, sot, meg borulas is. Peldaul LakyBoy Mustangja utan a BMW-s nem latott konkretan semmit, kicsit letert az utrol, es onnan mar csak a 3. fa allitotta meg ot es a gepet. Szerencsere a srac epsegben kiszallt magatol, de a Bomos kukas lett. Cserebe meg igy is kapott egy dijat, “Legjobban osszetort auto” vagy hogy forditsam dijat, egy Recaro sportszeket. Azert az nem annyira rossz.

Egy szonak is szaz a vege. Egyszer minimum erdemes egy ilyenre kilatogatni, ha csak egy kicsit is kedveled az autokat, a loeroket. Hatalmas elmeny. Csak vigyel magaddal pokrocot meg napernyot!

Kepgaleria:

20150830_093622 20150830_093625 20150830_093707 20150830_093722

A Fustgep!
A Fustgep!

20150830_094221

A Vad Paripa eppen lefele lepked
A Vad Paripa eppen lefele lepked

20150830_095045 20150830_095829 20150830_095835

www.drifted.hu Ajanlom mindenkinek!
http://www.drifted.hu
Ajanlom mindenkinek!
Igen, ez piros-rozsaszin fust. a Hell-es Nissanbol. The show must go on!
Igen, ez piros-rozsaszin fust. a Hell-es Nissanbol. The show must go on!
Hogy ki mit latott ebben a fustben?
Hogy ki mit latott ebben a fustben?
A Szornyeteg mozgasban
A Szornyeteg mozgasban

20150830_110857

A legbrutalisabb BMW is akciozott. Szegenynek voltak technikai gondjai rendesen
A legbrutalisabb BMW is akciozott. Szegenynek voltak technikai gondjai rendesen

20150830_110956 20150830_133723 20150830_152051 20150830_152052

Nos, ennyi fert bele mai beszamolonkba, ahol is a belapatfalvai, Belko-hegyi drift futamrol kozvetitettunk. Remelem valamennyire atjott az erzes, Ti is hallottatok a motorok uvolteset, a gumik csikorgasat, es a gumifust illatat. Ha nem, akkor van eselyetek, hogy mindezt bepotoljatok: https://www.facebook.com/driftedhu?fref=ts. Keressetek a Vegso Osszecsapast!!! Sziasztok!

Advertisements

One thought on “Vacation, part 2

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s