Bike tour, 2nd day

Bringa tura, masodik nap. 2015.09.15. Kedd.

Helyszin: Tahi, Orlang Kemping

Megtett tavolsag: Tahi – Nyergesujfalu, 62,35 km

Ido: Napos, nehol szeles

Ido (ami alatt megtetted ezt a tavot, Te… – a szerk): 3 ora 13 perc

(Nem is olyan rossz – a szerk.)

Szoval, par fontosabb adat kozlese utan engedjetek meg, hogy belekezdjek szoveges-kepes beszamolomba. Tahiban ebredtem, meglepoen kipihenten es meglehetosen keson is. Olyan 11 fele jarhatott mar, amikor kinyitottam a szemem. Elsore korbeneztem, de szerencsere minden megvolt, amit a szobaba behoztam: bringa, taska, papirok, ruhak. Testreszek. Soha nem lehet tudni. Szoval, osszepakoltam, felkeszitettem magam a kovetkezo menetre, illedelmesen megkoszontem a szivejes vendeglatast, majd utnak indultam.

Morning face
Morning face

20150915_110212 20150915_110216

Egeszen a kozeli peksegig, ahol gyors reggelit szeretzem magamnak ket sajtos perec es egy pohar kave kepeben. Helyben fogyasztottam, aztan vettem meg egy kavet, valamint egy uveg vizet. Azt mindig kell! Dolgom vegeztevel gepre szalltam, es irany tovabb! A kovetkezo keresztezodes ravezetett a hidra, ami atvisz a szentendrei szigetre. Nagypapam nem erti, miert szentendrei sziget, ha maga Szentendre nem is ott van. Nem akartam elmagyarazni, jobb volt rahagyni. Mindegy. Mint emlitettem, Tahiban szalltam meg, mert Tahitotfalu mar a szigeten van, igy ez volt az elso falu, amit elertem. Semmi extra, kis telepules, egy foterrel, kozepen egy Szentharomsag szoborral, mint mindenhol. Aztan ahogy beertem, ugy vege is lett, a tabla koszont el tolem. Innen pedig egy jo darabig csak a szantofoldek kozotti aszfaltozott uton lehetett haladni, se jobbra, se balra, nem volt itt mas. Emlekeim szerint egy masik falu sem, vagy maximum 1. Lenyegtelen. A GPS nem mukodott valamiert, csak Tahitotfalu utan, ugyhogy egy olyan 5-6 kilometer hianyzik a szamitasbol. Sajnos. De sebaj, hiszen az ut vegen ott var elso “kalandom”, a komp. Kompolni kompoltam mar talan a Dunan meg nem, de a Balatonon, Horvatorszagban, Gorogorszagban mar igen. Macskakovel volt kirakva az ut vege, nem igazan tetszett se a canganak, se nekem, se a vallamnak. De hat ezt nem pont kerekparosoknak talaltak ki, ide normalis emberek szoktak jonni, autoval. Elegge kihalt hely, egy epulet uzemelt, funkcioja ismeretlen. Volt legalabb egy terasza, oda le lehetett ulni. Tuloldalon egy faepitmeny, ha magasabban lett volna, talan kilatokent uzemelhetne. De nem az volt, szerintem. A komp termeszetesen a folyo tuloldalan, Vacott volt, igy hat varakozasra kenyszerultunk mindannyian, akik ideertek. Aztan egyszer csak, mintha a szemem kaprazna, megindul felenk a szallito eszkozunk. Hurra, mindenki orul, boldog. Egy jo 10 perces menet ide, szoval kb annyi vissza is. Csak a kompon tudsz jegyet venni. Egy fore ez 420 forint. Meg egy kerekparra is 420 forint. Kerekparos jegy nincs, csak ket szemelykent lehet venni ilyenkor. Annyi baj legyen, elvisz A-bol B-be, es kesz. Ott megy a kerekparut is, oda at kell jutnom. 15 perc araszolas utan, leszallok vegre, Vacott vagyok!

Felszereles es transzport eszkoz egy kepen
Felszereles es transzport eszkoz egy kepen

20150915_114807

Ez volt az a majdnem kilato
Ez volt az a majdnem kilato

20150915_120720 20150915_120913 20150915_120931 20150915_121739 20150915_122140

Indulas tovabb, balra, fel eszakra, vagy az mar nyugat? Lenyegtelen, ki van jelolve, merre visz az utam. Szembe folyamatosan jottek a csoportok, parok, egyeni utazok bringaval, mikozben abba az iranyba, amerre en haladtam, alig akadt valaki. Pontosabban voltak, de azok helyi lakosok, csak a boltba szaladnak el meg vissza, ez nem szamit. Szoval egyedul, szellel, “sodrassal” szemben haladtam. Legkozelebb a masik iranyba megyek! Egy nagyon jol kiepitett utat kell elkepzelni, mint kerekpar nyomvonal, amit kovetni kell, jol ki is van tablazva.

Oke, ez igy nem teljesen igaz. Nem annyira jol kiepitett, a minosege nehol a Berettyoujfalui utakkal vetekszik (mar elnezest, ha barki is sertesnek venne ezt Berettyoujfalurol). Kitablazva sincs annyira popecul, nehol igen megteveszto tud lenni, hogy mi merre hany lepes, hogyan tovabb. De valahogy csak kiismered magad, annyira nem gaz – meg. Vegig a Duna menten haladsz, nem pont a parton, de latod a vizet, folyamatosan. Tekersz, tekersz, es idokozben a tuloldalon meglatod a visegradi varat, fent a hegy tetejen. Eloben sokkal jobban mutat, mint a kepeken. Mar csak ezert is megeri eljonni egy ilyen utra.

20150915_131255

Par foto, irany tovabb, nem lehet lazsalni, valameddig el kell jutni. Hogy meddig, azt nem tudom. Meg. Szoval haladok tovabb, itt szerencsere jol ki van epitve, majd beerek Zebegenybe. A tabla mogott, szinte azonnal a bal oldalon meglatok egy kis pihenot – mint kiderul, foleg kerekparosoknak van “fenntartva”. Kerekparbarat helynek hirdetik magukat, es hat az is. Van jo par szerszam, pumpa, kulcsok, meg gumibelso is, mint kiderult. Egy gyors pihi, 2-3 kancso udito, es egy telefontoltes, hogy birja meg a mobil is. Le kellene mar cserelnem, szegeny megszolgalta magat, kezd veszteni az erejebol. 20 percnyi nyugi utan ujra lenduletet veszek.

Selfie mindenek felett!!! :)
Selfie mindenek felett!!! 🙂

20150915_133807

Bringaval ide, csonakkal tovabb opcio is van! Es a kertben meg satrazni is lehet!
Bringaval ide, csonakkal tovabb opcio is van! Es a kertben meg satrazni is lehet!

20150915_140218 20150915_140226

Utam soran, vegig ezen a szakaszon aradas-vedo fal van felhuzva a Dunaparton. Ezt itt, Magyarorszagon meg nem nagyon lattam, Ausztriaban mar annal inkabb. De jo latni, hogy gondolkodik az ember, probalja valamivel vedeni magat. Aztan elerkezunk a kovetkezo, kotelezo allomasig. Szob. Komp. Menetrend szerint 30 percenkent jar. Vagy talan 20. De kevesebb nem lehet. Mindegy. Felszallok, es itt is jegyet kell venni. Szoval egy jegy nem ervenyes ket kompra, vagy egy oda-vissza utra. Jo tudni, igy ujabb 840 forint az utazas. Rosszabb, mint a BKV, ami mar egy szint. Annyi baj legyen! Bogi vitt at minket, milyen aranyos volt. Marmint Bogi volt a hajo neve, na.

Bogi :)
Bogi 🙂

20150915_143927

And again!
And again!

20150915_142437

Tuloldalon kiszalltunk, az autos – merthogy csak egy jott at – gyorsan elhuzott mellettem, en pedig sajat tempomban haladtam tovabb egyenesen, a 11-es fout iranyaba. Bizony! Itt sajnos meg nem epitettek ki kulon bringautat, hanem nemes egyszeruseggel annyit mondtak: itt a fout, az lesz a kerekparut is. Meresz terv volt. De ez nem rettentett el. Megvartam, mig egy kicsit tiszta less a keresztezodes, aztan index jobbra, irany Horany, ponosabban Esztergom. Vegig a 11-es fouton. 34 megtett kilometer utan, meg egyensulyozzak az ut szelen, mikozben kamionok repkednek el mellettem bo 70-es tempoval, olyan szelet hagyva maguk utan, mint egy repulogep. Koszi. De nem para, menni fog ez. Batorsag, kitartas, koncentracio jellemezte a kovetkezo 10 kilometert, mig vegre ujra lakott teruletre ertem, elkulonitett, aszfaltozott kerekparuttal. Es akkor, a balon, beljebb felsejlik az esztergomi Bazilika sziluettje. Egyre kozelebb erek, es egyre jobban elesedik a kep. Nagyon szep innen lentrol. Meg szebb lehet onnan fentrol! Irany!!! Egy-ket helyitol eligazitast kerek, kerekparral merre a legkonnyebb feljutni. Megszereztem az infot, csak azt kifelejtettek, hogy macskakoves az ut nagy resze. Igy hat mikor a kritikus ponthoz ertem, vallra kaptam a vasparipat, es szimplan felgyalogoltam. Eloszor csak a parkoloig jutottam, de mar innen is lenyugozo latvany volt. Aztan termeszetesen fel is mentem, oda is cipeltem a gepet, macskakovon nem nagyon hasznalom inkabb. Vigyazzni kell ra! Hatalmas. Csodas. Lelegzetelallito. Szembol nezve, egy kepbe nem is fert be az egesz. Jo, ez lehet a telefon hianyossaga is, de ne erre fogjuk. Tenyleg iszonyat nagy. Be lehetett setalni moge is, ralatni a kanyargo Dunara, Szlovakiara, Sturovora.

Ott fent!
Ott fent!

20150915_153120 20150915_153638 20150915_153702 20150915_153830 20150915_154139 20150915_154154

Az egyik kedvenc kepem lett
Az egyik kedvenc kepem lett

Csak hogy mekkora uriember vagyok, egy kinai holgy random odajott hozzam, hogy segitsek. Mondom persze, keszitek rola meg a baratairol kepet. Nem nem, mas kell. Mondom, akkor mi? Hat a szel kivitte az egyik kalapjat a falon tulra, at kellene maszni, visszahozni. Hat persze, hogy ne, en is erre gondoltam. Nem arra, hogy elrabolnak, es eladnak egy szervkereskedonek, dehogy! Igy hat, hosiesen, atugrottam a falon, es szinte raleptem a kalpra. Mondom ezt meg ok is meg tudtak volna csinalni. Visszaadtam a tulajnak, ok pedig nem gyoztek halalkozni, aztan tovabbaltak. En pedig csak neztem a tajat, a folyot, a tuloldalt. Oda akarok en atmenni, komolyan? Biztos?

Nem voltam benne biztos. Ott is vezet ut, itt is. De jo lenne egy kicsit mashol is tekerni, nem csak Magyarorszagon. Es ha valami baj tortenik? Vagy kizsebelnek? Hogy fogadnak egy magyar embert a szlovakok? Ilyen es ehhez hasonlo kerdesekkel indultam el Esztergom szivebe, ebedre. Nem tudtam, hova, csak valahol legyen egy kis kaja, konnektor, meg internet. Lassu gurulasom kozben talaltam ra a Napos Oldal nevu vendeglore, etteremre. Beultem, megkerdeztem, hogy van-e internet es arramforras elerhetoseg. Persze, hasznaljam nyugodtan. Rendeltem 2(!!!) melegszendvicset, mert annyi eleg lesz, plusz meg egy uditot. Beizzitottam a kis notebook-ot, rakapcsoltam a telefont, igy minden egyben toltodott, es mivel volt wifi is, meg a blogomat is szerkeztettem! Egy eletcel kipipalva! J Par perc mulva megjott a kaja, 4 szendviccsel. Mondom, en csak kettot kertem, nekem ketto boven eleg. Azt mondja a pincerno, igen, egy tanyeron ketto van, es ket adag az 2 tanyer, az pedig 4 szendo. Na, nesze nekem. Csak feltolteni akartam magam, erre a vegere meg jol is fogok lakni. Kozben, mintha anyamat hallottam volna, ram szolt, hogy vegyem at a polomat, mert tiszta izzadt a hatam, a vegen meg megfazom. Mi tagadas, kint egy kicsit szelesse valt az ido ugy 4 ora korul, igy hat hallgattam a szavara, a mosdoban gyorsan csereltem egyet. Miutan vegeztem az etkezessel, meg egy kicsit pihentem, irtam.

20150915_161709

A vegere lett vagy egy oras a pihenom, majd fizettem, nagyon megkoszontem a kedvesseget, es indultam tovabb. Egeszen a szomszedos kisboltig jutottam, ott meg gyorsan feltankolam egy masik uveg vizzel es par csokoladeval, amiket helyben el is fogyasztottam, mielott meg megolvadnanak a taskaban. Bringara ujbol, es irany a hid, ami atvezet Szlovakiaba. A felenel aztan inkabb meggondoltam magam, irany vissza, hazai utakra, ott biztonsagosabb. De legalabb elmondhatom, hogy bringaval atterekrem Szlovakiaba! Ez utan meg 10 kilometer a 11-es fouton, mig el nem jutok a kovetkezo nagyobb csomopontig, ami ravisz a 117-esre. De itt mar az ut szelen, szalagkorlattal elszeparalva, ujra kerekparutat latnak szemeim. Rahajtok, es tekerek tovabb Tat iranyaba. Vagyis eloszor meg nem feltetlenul arra indultam, csak a tati elagazasnal elkezdett cseperegni az eso, egyre erosebben. Szoval elgondolkodtam, hogy itt az ideje szallast, vagy legalabb egy “menedekhelyet” keresni, idojarastol fuggoen.

20150915_173920

Fizikailag meg ment volta, csak a korulmenyek valtoztak egy kicsit. Szoval, szo szerint attettem a bringat a szalagkorlaton, atmasztam, es megvartam, mig kitisztul a keresztezodes. Akkor pedig felugrottam a gepre, es mint az orult, keresztul hasitottam a fouton. Szerencsere senki nem volta kozelben, szoval at is ballaghattam volna, komotosan, oregurasan. 1 kilometer itt, es mar is Taton vagyok. Egy helyi fickot megkerdeztem, valami panzio, kiado szoba van-e a kornyeken. Azonnal ravagta: “A kovi uccan barra fodulsz, megyon kecca metert, es ott lesz majd neked”. Megkoszontem, es kovettem az itinert, bar kicsit ketelkedve a hitelessegben. De tenyleg ott volt! Az egi aldas elmult, idom meg volt, latni meg lattam. Szoval miert ne mennek tovabb akkor? Kerekparut kiepitve, gyors telefon Koleszanak, nezze meg, Nyergesujfalun van-e szallas. Ellenoriztem, internet szerint 38 talalat volt olcso szallasra Nyergesujfalun. Remennyel telve indultam hat el ujra, ez a 6 kilometer mar nem fog szamitani, sotetedes elott ott leszek, irok, kajolok, alszom, ennyi. Na, hat ez majdnem igy is lett. Elindultam, vegig kerekparuton, mig tenylegesen megerkeztem Nyergesujfaluba. Nem nagy falu, cserebe kicsi. Viszont a beigert 38 szallashoz kepest elegge kihaltnak tunt, sehol egy tabla, egy nyil, jelzes, hogy barhol is lehetne szobat kivenni.

Sebesseghataron belul!
Sebesseghataron belul!
The Beast!
The Beast!
Mintha az enyem lenne :D
Mintha az enyem lenne 😀

Csak hogy egy kicsit jobb kedvre deritsen, ut kozben talaltam egy szepseges szornyeteget. Hogyan kerult ide es mit keres itt, halvany lila gozom nincs. De pont jokor jott. Haladtam tovabb, ket oreg neni tolta velem szembe a biciklit. Megkerdeztem oket, valami szallast tudnak-e. Az egyik pedig azonnal ravagta:

– Persze, menjen tovabb meg kb 2 kilometert, lesz egy nagy balos kanyar, utana a benzinkut utan fel az Ovoda utcan. Ott is az emelkedon par szaz meter, es ott keressek a Czab Ferieket! Nekik van valami szobas hazuk. Oket keresse, a Ferieket!

Meglepodtem, mondom biztosan valami ven manusrol beszel, akivel meg egyutt jartak altalanosba ugy 1950 kornyeken. De megfogadtam a tanacsat, elindultam. Ut kozben azert meg erdeklodtem, hatha valaki valami mas opciot is feldob, de mindenki passzolta a kerdest, csak Taton van, itt nincs semmi. Hat kosz. Sebaj, egy opcio meg maradt, Czab Feriek! Igy hat tekertem, meglattam a nagy bal kanyart, gyonyoru iven fordultam, kamiont szinte kivulrol eloztem, a poros reszen. Aztan rakapcsolt, es eltunt a szemem elol. De majdnem megvolt. Nagy szemekkel neztem a GPS-t is, hol van az Ovoda utca. Ott a benzinkut, es tenyleg, mogotte balra fel az Ovoda utca. Elindultam hegymenetben, aztan az utcanak vege lett. Visszafordultam, megkerdeztem par embert, hol talalom Czabekat! Utbaigazitottak, en pedig vegul megtalaltam a helyet. Csengettem, erre egy kutya felhaborodott a kerites tuloldalan. Aztan egy hang, ami nagyon nem hasonlitott egyetlen Feri hangjara sem. Egy no volt. Mondtam, szallas utan erdeklodnek. Maris jon, egy pillanat. Gyorsan kirohant, kutyat – kis szobacirkalo, nem ertem mit keresett kint a szabadban – visszarugdosta finoman a kertbe. Mondom, hogy egy ejszakara keresnek szobat, es egy helyi idosebb holgy ajanlotta onoket. Meglepodott igazan, es azonnal vitt is a szallasra. Mint kiderult, egy ceg epuleteben lett kialakitva 4 szoba, plusz egy etkezde, pont ilyen “alkalmakra”. Eppen volt ott ket lengyel fiu, masnap hajnalban indultak. Nem baj, nekem csak egy ejszakara kell, masnap reggel en is megyek. Mondta, hogy nincs check-out time, szoval maradhatok, ameddig szeretnek. Meg jobb! Aztan megmutatta a szobat, es hat WOW!!!!!

20150915_184339 20150915_184348 20150915_184405

Ennyi penzert egy ilyen szobat kapni itt, kozel a semmi kozepehez es feluton a vilag vegehez. Ezt kerestem! Kozos etkezo, huto, mikro, minden, privat szoba, sajat zuhanyzo, TV, kenyelmes agy, futes, legkondi a melegebb napokra. Mi mast var az ember? Egyszeruen egy tokeletes.

Berendezkedtem, kicsit lenyujtottam, neztem a hireket, mik tortennek a hatar kozeleben. Beszeltem az otthoniakkal, mindenkit megnyugtattam, hogy elek es virulok, holnap meg tovabb megyek, nem kell aggodni. Aztan egy kiados zuhany, oltozes normalis ruhaba, majd irany vissza ket kilometerrel, vacsorazni, mert mar rohadt ehes voltam. Este bringazni vacsorara nem rossz dolog. Csak, hogy ettermet nem nagyon lattam sehol. Igy egy barban megkerdeztem, merre talalhato a legkozelebbi kajalda. A pultos kedvesen utbaigazitott, en pedig kovettem is a megadott itinert. Egyik mellekutcaba kellett lekanyarodni, azon vegigmenni, at a sineken, balra elfordulni, es mar ott is voltam. Na de. Az utcan eleg gyer volt a kozvilagitas. A vasuti jelzolampa fenyei halvanyan pislogtak a tavolban, mogotte erdo terult el. Teljesen kihalt minden, sotetseg boritja az utcat. Mondom nem, en aztan nem kelek at ezen az erdon, ennyit nem er meg! Alkkor visszamegyek a barba, es eszek sos mogyorot meg ropit, azt kesz. De megis, egyre kozelebb kerultem a sorompohoz, amikor is meglattam, hogy az ut elkanyarodik balra, vissza a civilizacio fele. Megnyugodtam, majd egy pillanattal kesobb az ettermet is meglattam. Aszok Etterem, ha jol emlekszem. 3-an voltak bent talan a vendegloben, mikor megerkeztem. Meg boven nyitva vannak, mondta a pultos. Igy hat leultem az egyik asztalhoz – termeszetesen a terem kozepere -, es rendeltem egy pohar sort, Cordon Blue-t, valamint Desszertvariaciot kehelyben. A sor azonnal erkezett, a foetelre ugy 15 percet kellett varni, a desszert pediig csak par perccel kesobb jott.

20150915_205747 20150915_210731 20150915_211040 20150915_213502

Nagyon finom volt a vacsora, tele ettem magma egy hosszu nap utan. Nem siettem sehova, szepen lassan, mondhatni komotosan fogyasztottam az etelt. Miutan befejeztem, fizettem, felpattantam a bringara, majd irany vissza a szallasra, meg 2 kilometer.

Hazaertem. Bringat betettem az eloszobaba, lelancoltam, majd felbaktattam az emeletre, beleptem a szobaba, bezartam az ajtot. Meg egy kicsit neztem a TV-t, talan pont a Nincs ketto negy nelkul-t neztem. Aztan lassan elnyomott az alom, en pedig engedtem a csabitasnak, szemeimet lehunyva nyugovora tertem masodik napom vegen. Itt meg nem tudtam, mi dolgok varnak ram masnap, es hogy ez volt az utolso vacsoram itt, messze a fovarostol.

Leave a Reply

