Vacation, part 4, Tokol Drift

Szeptember 20-a. Egy derus, kellemes nyarvegi, osz eleji vasarnap, driftelesre tokeletesen alkalmas. Gondolom en.

Emlekeztek meg a belapatfalvi hegyi felfutora? Vacation part 2 nevvel adtam le.

Vacation, part 2

Nos, aki megfogadta a tanacsom es megleste a linkelt oldalt, az par nappal kesobb talalhatott egy ujabb event-et, “Vegso Osszecsapas” neven. Errol szeretnek most testkozeli beszamolot adni Nektek, mert ott voltam! Rajottem, egyre jobban vonz ez a sport. Marmint a drifteles. Mindig is csodalva neztem a youtube videokat, hogy nyomjak a nagyok, Ken Block, Gymkhana, Tanner Faust, az elmebeteg japanok, Toyota Corolla, Mazda RX-7, Nissan Skyline egymas hegyen hatan. De vegre eljutottam arra a pontra, hogy mar nem cask a monitort bamulom es fulessel a fejemen probalom aterezni, hanem szemelyesen ott allok a kanyar mellett, hallom, hogy uvoltenek a gepszornyek, a gumik mennyire konyorognek az eletukert. Erzem a benzin- es dizel illatat, a gumifustot. A szelet, a port, a bizsergest. Vegre!

Szoval, Vegso Osszecsapas. http://drifted.hu/ A tokoli repteren. Mar millioszor hallottam a helyrol, de fogalmam nem volt mindeddig, hogy pontosan hol, merre van, vagy hogyan kell oda eljutni. Azt tudom, hogy kis magangepeknek van fenntartva, meg neha gyorsulasi versenyek helyszine az aszfaltcsik. Nos, most egy ketnapos rendezveny keratein belul volt itt minden. Suzuki-Ford-Opel (?) talalkozo, autoszepsegverseny, gyorsulas, drift, gymkhana, bemutato, ami csak szem-szajnak ingere, szoval nagy show! Ismetelten csak a donto napra mentem ki, vasarnap. Edesenyam elvolt szomorodva, hogy nem tartok veluk a templomba, de legalabb a kocsit biztonsagban tudta, hiszen ide tomegkozlekedessel is ki lehetett jutni, nem ugy, mint Belapatfalvara. Szoval hat osszzecsomagoltam, viz-szendvics-esokabat, plusz egy pled, az elozo esetbol tanulva. Esernyot alapbol a kezemben tartottam, mert erosen szemerkelt, amikor elhagytam otthonom. Buszhoz kibattyogok, irany Kelenfold! Ott metro, Ujbuda kozpont-Boraros-ter – Csepeli hev. Ez az utvonal, vegig a HEV-vel, majd egy gyors valtas a helyi Volanbuszra (talan a 690-es jaratra), es irany tovabb. A Diofasor utcanal kell leszallni, majd meg par szaz meter, es meglatom a molinot, ami udvozol minden kedves belepot. Az egi aldas kozben elallt, szoval az esernyot elpakoltam. Besetalok a kapun, elottem-mogottem meg emberek, legalabb nem leszek egyedul, es jo helyre is jottem.

20150920_093929

Szalaggal jelolve van, merre kell menni. Elso pillanatra nem eppen egy repternek, inkabb egy 2. vilaghaborus hadibazisnak nez ki, katakombakkal, garazsokkal mindenfele. Nem szeretnek este itt setalni egyedul. Irany tovabb, hasznalt gumikbol felallitva elottem a belepteto-kapu. Autosoknak 4-5 kulon sor, gyalogosok a bal oldalon, 2.500 magyar penz elleneben nyer bebocsajtast. Nagyon szep kis narancssarga (???) karszalagot kapunk, feltetetem a bal kezemre, a masik melle. A iras a regebbin mar egyaltalan nem latszik, de tudom, honnan van. Ugy latom, a lany is tudja, mert egy “Udv ujra” koszonessel fogad.

20150920_094633 20150920_094636

Irany tovabb elore, a kukoricas mellett. A tavolban a zaszlok lobognak mar, a motorok fujtato hangjat ideig hozza a szel. Sokan vannak. Erosek, marmint az autok. Es orultek. Nem kicsit. De ez Errol szol! Ket 90˚-os bal kanyar utan raterunk a fo kifutopalyara. Halvany lila gozom nincs, milyen hosszu lehet, de a veget nem latom, az mar biztos. Nem csak azert, mert kozben egy parkolot alakitottak ki a palyan, hanem mert olyan hosszu. Plusz a Gymkhana palya pont az aktualis parkolohely elott lett felepitve, mint kesobb kiderult. Igy hat nem maradt mas, mint a seta egyenesen, a tegnapi gyorsulasi verseny nyomvonalain. A betoncsik kozepen latni lehet meg az elkoptatott, elfustolt gumik nyomait. Nem gyengek lehettek azert ezek a vasak sem, de sajnos mindket napon nem tudtam itt lenni. Plusz szerintem a drift egy latvanyosabb sportag, mar nem sertesnek szanom a drag-osok iranyaba.

20150920_094958

Ismet en vagyok! :)
Ismet en vagyok! 🙂

20150920_095707

Aztan, meg par perc gyaloglas utan feltunnek az elso komoly autok, a versenyzokkel. Mint emlitettem, a fo kifutopalyan epitettek fel a Gymkhanasok jatszoteret. Es a gyerekek mar fel is sorakoztak szepen, sorban, egymas melle, meg csak a gyakorlashoz. A lenyege, hogy a gyorsasagot, pontossagot, ugyesseget otvozve, egy kombinalt, kanyarokkal, eles fordulokkal teletuzdelt ugyessegi palyan kell vegigmenni, minel gyorsabban, egy idoben a masikkal. Elsore konnyunek hangzik, de csak probald meg. Olyan helyeken kell kanyarodni, ahol egy utcai auto nem igazan ertene, mi tortenik. Kezifek-gazpedal-kuplung hasznalata folyamatos, ezek harmonikus mozgasa lehet az egyik kulcs. Mondom ezt en teljes tapasztalat nelkul, kulso szemmel. Ha alkalmam adodik, majd megkerdezek egy benfentest is, olyat, aki a volan mogott ul. Vegigmegyek a szervizparkon, es a szelrozsa minden iranyaban kulonbozo autokat latok. BMW M3, LADA (!!!!!!!), Diesel-Merci, Terror-Benz (600-as fekete Merci, V12-es motorral), Ford Escort, Ford Sierra, 1200-as Zsiguli. Uram Atyam, hat hova kerultem en? Egyebkent se gyakran lehet latni ilyen autok a kozuton sem, hat nemhogy meg ennyire brutalisan atalakitva, Gymkhanahoz. Az, hogy elmebetegek, a szo pozitiv ertelmeben sem megfelelo kifejezes. Nem tudom, peldaul kinek volt az otlete, hogy egy kocka Lada-t atepitsenek egy ugyessegi feladatokat teljesito, furge, gyors, stabil, eros gepszornnye. De jol tette, elismeresem! A Terror-Benznek volt egy testvere is, kevesbe sotet, viszont annal robosztusabb megjelenessel, driftre epitve.

Rendorseg! Huzodjon le!
Rendorseg! Huzodjon le!
A Lada
A Lada
Meg A Masik Lada, es a diesel Merci
Meg A Masik Lada, es a diesel Merci
Csak egy BMW, driven by Oszkár Bócsik
Csak egy BMW, driven by Oszkár Bócsik
Terror-Benz es testvere
Terror-Benz es testvere

20150920_100035 20150920_100107

Elolvadtam :D
Elolvadtam 😀

20150920_100136

????
????

Ezt persze itt meg nem sejtettem, mert meg mindig csak setalgattam. Aztan eljutottam a kovetkezo fontosabb allomasig, ahonnan inditjak a driftereket. Itt is meg csak a gyakorlas ment, de ez is eleg volt, hogy a szor felalljon a kezemen-hatamon. Megalltam az autok mellett, es csak fotoztam, hallgattam, neztem, figyeltem, milyen gepek sorakoznak egymas mogott a rajtjelre varva, hogy egyedul, vagy parban menjenek egy ujabb kort.

BMW E30 M3. Tobb tucatnyi. Rengeteg. Tobb fajta M3-as.

20150920_100324 20150920_100419 20150920_100528 20150920_100548 20150920_100628 20150920_100640 20150920_101146 20150920_101152 20150920_101235

Nissan Skyline.

20150920_100430

Szepseg!
Szepseg!
Valami nem kerek itt nekem...
Valami nem kerek itt nekem…

Ford Sierra.

A Taxis
A Taxis
Es a masik :)
Es a masik 🙂

20150920_101316

Nissan Silvia.

Batman
Batman

20150920_105938

Rakéta Nyuszi
Rakéta Nyuszi

Ford Mustang.

Sajnos ez mar a tores utani kep...
Sajnos ez mar a tores utani kep…
“Még nincs támogatóm” felirat Lakiboy-nál. Valaki esetleg??? 🙂
Sajnos most sem lattam eles bevetesen... :/
Sajnos most sem lattam eles bevetesen… :/

Az SR20 Drift Team (Nissan 200SX, 240SX, Mazda RX-7).

20150920_100331 20150920_100558 20150920_100625 20150920_101119 20150920_101223 20150920_101229

VW Golf II. Hogy mi a??? Egy II-es Golf? Es tenyleg, nem csak rosszul hallottam. Valakiknek nagyon sok idejuk volt. Egy V8-as BMW motort tettek bele hoosszaban, valamint az egesz hajtaslancot hozzakapcsoltak, amibol elkeszult ez a szornyeteg. Hatso Kerek Hajtassal! Atya Gatya!

20150920_104809 20150920_111645

V8, BMW, hosszaban! Egy GOLF II-ben!!!!!!
V8, BMW, hosszaban! Egy GOLF II-ben!!!!!!

Embertelebbnel embertelenebb gepek egymas mogott. Alig birtam elindulni tovabb, hogy ne az egesz napomat a rajtracs mellett toltsem, hanem feljussak a kiepitett toltesre is, hogy lassam, mi tortenik a palyan. Megprobalom lerajzolni.

Egy kis ravezeto egyenes, hosszu balos, majd egy erosebb jobbos. Utana balra visszafordulsz, majd egy hosszu jobbos visszafordito. Unalmasan hangzik igy olvasva, ugye? Szerintem is. De hidd el, ott eloben, messzefoldon jo!!! Felerek a toltesre, leteszem a cuccom, telefont beizzitom ismet, es elkezdek fenykepezni. Jonnek egymas utan a sracok, keresztbe-kasul, fustot okadva magukbol, a motort maximalis fordulatszamon porgetve. A commentator mar szinte mindenkit feljbol fuj, ki milyen autoval van, hol all a bajnoksagban, satobbi. Es ekkor meghallok egy ismeros nevet.

Bevezeto utani balos...
Bevezeto utani balos…
... es meg mindig...
… es meg mindig…
... majd a gyors jobbos...
… majd a gyors jobbos…
... ujra egy balosba vezet...
… ujra egy balosba vezet…
... es meg mindig...
… es meg mindig…
... majd jon a jobb visszafordito...
… majd jon a jobb visszafordito…
... ahol vegig keresztben megyunk...
… ahol vegig keresztben megyunk…
... mindaddig...
… mindaddig…
... amig vege nem lesz a palyanak.
… amig vege nem lesz a palyanak.

“Es itt jon Szentgyorgyi Fanni az E30-as BMW-vel, elol fekete, a vegen rozsaszin fenyezessel.”. Azt hittem, ezt is rosszul hallottam, igy hat megneztem gyorsan a nevezesi listat. Nem, a fulem ezek szerint meg jo. Tenyleg itt van volt osztalytarsam a kozepsulibol. Azt tudom, hogy ralizott regebben, de ugy nez ki, attert a sportag egy masik mezejere. Es nagyon jol nyomta, szemre jol odatette mindig. Nem hallottam mas lany nevet a hangszorokban, ugyhogy egyeduli holgykent, urakat megszegyenito ugyesseggel tekerte a kormanyt!

20150920_101150 20150920_101154 20150920_105424

Kozben irtam egyik regi ismerosomnek, akit mar reg nem lattam, hogy nincs-e kedve kinezni. Rabbi baratom (Fabian Szabolcs) termeszetesen azonnal mondta is, hogy maris indul, egyebkent is itt lakik a kozelben. Tenyleg elment az ido, miota utoljara lattam. Akkor meg Erden lakott, Ligeten rugtuk a bort egyutt. Volt vagy 4 eve talan. Lenyegtelen. Jon, csatlakozik a szurkolotaborhoz, tudom, hogy erdekli ot is ez a fajta szorakozas. Kozben megvolt a mai nap talan legnagyobb csattanasa. BMW es Ford. Elol haladt a Berti Drift Team bajor verdaja, utana ment Lakiboy a Mustanggal. A BMW az utolso hosszu jobbosban kicsit szelesen vette az ivet, megcsuszott a viztocsan, bele a gumifalba. Onnan visszapattant a palya fele, szegeny Lakiboy meg a fustben nem lathatott sok mindent, igy a bal hatuljaval telibenyomta a Bomost. Jo kepet nem tudtam kesziteni sajnos, tul messze voltak tolem.

20150920_104427 20150920_104433

Annyit tudok, hogy az edzest megallitottak arra az idore, amig a sracokat elvontattak a palyarol. Ez pont eleg ido volt ahhoz, hogy elsetaljak a hatso boxhoz is, meglesni, ott mik vannak. Utkozben osszetalalkoztam Fannival is, eppen az autoban vart. Nem kicsit volt meglepodve, hogy en megis mit csinalok itt. Mondtam neki, hogy Belapatfalvan mar voltam, hat eljottem ide is, mert az nagyon tetszett. Meg par percet beszelgettunk, aztan nekik indulniuk kellett lassu tempoban, gurulva vissza a szervizhez, bemelegitesnek vege. Igy hat en egyenesen hatrasetaltam, mig ok korbevonultak. A “bejaratnal” virsli, hot-dog, kurtos kalacs, sor, udito, edesseg standokon. Szokasos fesztival hangulat, meg lehet szokni J Tovabb haladva pedig folyamatosan botlottam az elkepeszto autocsodakba. Az ortodox, markafuggo autohivok, akik szentsegtoresnek tartjak, ha barmi is fel- vagy lekerul egy autorol, most forduljanak el, csukjak be a szemuket, kapcsoljak ki a gepet.

Beast of the Best
Beast of the Best
BMW's
BMW’s
BatMan
BatMan
Lil' Pony
Lil’ Pony

20150920_105505

Pschyo
Psycho
Ford
Ford

20150920_105552

Almoskasan
Almoskasan
Kicsit mar felebredve
Kicsit mar felebredve
Que????
Que????
“Ez meg mi a nyavajat csinal itt elottem?”

20150920_105912 20150920_105938

Raketa Nyuszi
Raketa Nyuszi

20150920_110029 20150920_110106 20150920_110127

A sotetben megbujik egy Skyline is!
A sotetben megbujik egy Skyline is!

20150920_110240

Az SR20 Team, egy auto meg hianyzik...
Az SR20 Team, egy auto meg hianyzik…

20150920_110440

Zestino hungarian edition
Zestino hungarian edition
Zestino's from Slovakia
Zestino’s from Slovakia
From Slovakia again
From Slovakia again
and again
and again

20150920_110640

Egyszeruen brutalis
Egyszeruen brutalis
Itt pedig a csapatkamion
Itt pedig a csapatkamion

Hat igen, ez volt a felhozatal. Beletelt vagy egy oraba, mire vegigsetaltam a paddock-on, fotoztam, mosolyogtam, mint a tejbetok. Eszmeletlen, hogy mi volt itt. Szavakkal nem lehet leirni, az biztos. Inkabb nem is probalom meg, haladjunk tovabb. Visszaindultam hat a toltesre, hiszen lassan kezdodtek az eles futamok is. De elotte meg a bejaratot elhagyva, balra meglattam a torott Mustangot. Nem nezett ki valami jol, a bal hatso kerek egy az egyben kitort. Szervizcsapat a verda korul, megemeltek az autot, es megy a nagy matekozas, hogy mit es hogy, meg tudjak-e csinalni. Az oreg, talan a legidosebb a csapatban elegge pesszimistanak tunik, mondja, hogy nincs ertelme, nem lehet ilyen rovid ido alatt megjavitani. A fiatalabbik, elszant harcos szembe megy vele. Igen is, erdemes nekifogni, meg lehet csinalni. De nem. De igen. De nem. De igen. Aztan a sracnak elege lett, nekiment az oregnek, es akkor lokdosodes, szitkozodas, anyazas egymas utan. Mintha ket kulon csapat lenne, de vegul lenyugodnak a kedelyek annyira, hogy nekialljanak a szerelesnek. Az oreg meg mindig nem hisz a sikerben, a tobbiek viszon magas fokozatra kapcsolnak, ossze lehet, ossze kell rakni ezt a masinat. En pedig otthagyom oket, nyugalomban, igyekezetben. Kozben belebotlok egy GT-R Skyline-ba, amit hirtelen ket “profi” fotos vett celkeresztbe. A szemben parkolo S3-asrol megfeledkeztek, pedig azert az is egy szep darab.

20150920_110922 20150920_111332 20150920_111349

Na de most ennyi eleg, irany vissza a palya melle, hadd lassam, mit alkotnak. Felsorakoztak a Semi-Pro kategoria induloi. BMW BMW mogott, ott van meg a Golf is. Lenyegeben ez volt a felhozatal, de semmikeppen nem neveznem szegenynek ezt sem. Mindenkinek volt egy bemelegito kore, utana pedig johetett az eles futam, 2 probalkozassal.

Barmennyire is felamatoroknek hivjak oket, nagyon durvan toltak. A sebesseg nem volt akkora, mint a profiknal, de ezt nem is lehet szamon kerni rajtuk. Igy is rendesen beestek a kanyarba, kilincs elol, ahogy annak lenni kell, aztan uzsgyi, ami a csovon kifer. Emlekeim szerint a bajnoksag allasa igen szoros volt, igy hat minden egyes megtett meter szamitott. Egymas utan indultak, van aki – szerintem – tokeletesen vegigment, van aki hebe-hoba megcsusztatta a gepet, volt olyan is, aki tulvallalta magat, es megporgott. De mindent egybeveve rettenetesen latvanyos volt, soha rosszabbat!

Es kozben termeszetesen a telefonom is lemerult, mekkora meglepetes. Tenyleg erik mar egy csere. Ido kozben Szabi is megerkezett, bar egy kicsit sajatos megkozelitessel, a palya mogul szinte. De megtalaltuk egymast, ugyhogy mar ketten szorakoztunk remekul. A fenykepek maradek reszet O keszitette, szoval ezuton is nagyon szeretnem megkoszonni Neki az ilyen fajta segitseget.

Lementek a Semi-Pro futamok, egy kicsi piheno kovetkezett, maj a Pro kategoria parharcaival folytatodott a musor. Ismeros gepek tuntek fel egymas utan, plusz volt egy par uj arc is a mezonyben. Vagyis csak nekem uj arcok. Szlovakiabol jott a Zestino csapata, csupa M3-as Bomossel, kulon satorral.

20150920_110526 20150920_110535 20150920_110544 20150920_110551 20150920_110604

A belapatfalvi versenyrol hianyoltam mondjuk a svajci sracot, akkor a helles Nissant is (Gyorgy Szilveszter), az M6-os BMW-t, es ilyeneket. De igy is pompas volt a felhozatal, plusz amit letettek az asztalra, mindenert karpotolt mindenkit, az egyszer mar biztos. Ugyanugy mukodott, mint ott videken, parokban mentek eloszor, utana forditott felallasban, majd a birok eldontottek, ki volt a jobb az adott korben, es az jutott tovabb. Itt mar komolyabb gepek is feltuntek: Skyline, RX-7, 200SX, 240SX, Nissan Silvia, Ford Sierra, a V12-es Benz, temerdek BMW. Es Lakiboy Mustangja is elkeszult a vegere! Nem tudom, hogy csinaltak, de ami volt abbol az autobol, azutan varazslonak kell, hogy legyenek a sracok! Respect! Folyamatosan porgott a musor, nem volt megallas, egyik paros jott a masik utan, egyik durvabban ment, mint a masik. Hatsonak egyszer sem lettem volna a helyeben, a fusttol semmit nem lehetett latni, kegyetlen lehetett. Mintha vakon vezetnel, kivulrol az az erzese az embernek.

20150920_125109 20150920_125110 20150920_125138 20150920_125151 20150920_125202 20150920_125226(0) 20150920_125228(0)20150920_134653 20150920_134738 20150920_134812 20150920_141501

Kepeket kesobb tudok csak publikalni ehhez a reszhez, es az emlekek is kodosodnek, talan a gumifust miatt is. A parosokra nem emlekszem pontosan, de a ket donto elott meg volt egy versenyzoi felvonulas. Ugyanolyan, mint Belapatfalvan, csak kicsit tobben voltak, es ha lehet, meg orultebbek. Aki nem volt ott, azt nagyon sajnalom. Szavakkal keptelenseg atadni, kepekkel meg talan, ha a 20%-at sikerulhet.

20150920_154801 20150920_154805 20150920_154817 20150920_154822 20150920_154835 20150920_154844

A lenyeg, a Zango Drift Team versenyzoje (talan Zoltannak hivjak, nem emlekszem pontosan) nyert a piros BMW-vel, teljesen megerdemeltem.

http://www.carstyling.hu/magazin/beszamolok/zango-zoltan-az-idei-drifted-ob-gyoztese-10341

Szemelyes kedvencem, a fekete/neonzold E30-as nem jutott el a legjobbak koze, de szamomra igy is lenyugozo volt latni ismet. Sot, ezt az egesz showt egy elmeny volt nezni. Aki barmit is erez az autok irant, szereti a benzin, az egett gumi, esetleg a diesel illatat, a latvanyt, hogyan tartjak kordaban ezeket a tobb szaz loeros vasparipakat. Akik nyitnak az extremebb sportok, latvany fele, annak ezt mindenkeppen meg kell ejtenie, legalabb egyszer az eleteben!!! En jovore is ott leszek, ezt mar most tudom! https://www.facebook.com/driftedhu?fref=ts

A dobogo ceremoniat nem vartuk meg most sem, indulni kellett haza, lassan el kell keszulni, var a hajo 2 nap mulva. Addig meg haza is kell erni, be kell pakolni, el kell bucsuzni, meg ilyen dolgok. De legalabb a szabadsagom fergetegesen telt! Ennyire jo egy honapnyi pihenesem meg nem volt. Driftelni voltam, focizni, haverokkal logtam, Melindanal voltam, bicikli tura, edzes, minden, amii kellett, sikerult. Spanyolorszagba most nem jutottam el, azt majd legkozelebb.

Szoval, ennyi let volna a vakacio 2015-re. Remelem igy leirva is atjott valami abbol, hogy mennyire elveztem. Orulok, ha olvassatok, ha elolvastatok. 2 nap mulva vissza kell mennem a hajora. A mai nap pedig, amikor ezek a sorok leirasra kerulnek: 2015. oktober 11. Vasarnap.

Ui.: Kozben extra szorakoztatas keppen, egy kicsi RC modellel driftelgettek ott elottunk.

20150920_152413 20150920_152424 20150920_152428 20150920_152436

Sziasztok!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s