Szilveszter Rally, Mogyorod

Ismet talalkozunk, mekkora oromet jelent ez szamomra! Immar az Ujevben irok, de meg az Oev esemenyeirol. December 29-en rendeztek Mogyorodon a szokasos (talan mar a hetedik) Szilveszter Rally-t. December 29. Szilveszter. A ketto nem stimmel, de nem is ez a lenyeg. Egy ev vegi bohockodas, olyan gepparkot felsorakoztatva, amit nagyon-nagyon ritkan lat csak az ember.

Nem vagyon egy nagy kovetoje a hazai autosport ezen szakaganak, meg akkor voltam oda nagyon ertuk, amikor Ifj. Toth, Herczig, Butor, Benik, Szabo, Spiczi, Turan es a tobbiek szaggattak az aszfaltot, es szorakoztattak a kozonseget. Amikor az Octavia WRC-vel minden kanyarban keresztben fordultak el, amikor a 206-os es a Focus WRC vivott elet-halal kuzdelmet minden szakaszon, amikor a Citroen Saxo ejtett buvoletbe. Mara kevesebben maradtak beloluk, a technika is megvaltozott, szamomra teljesen ismeretlen kategoriakkal egeszult ki a mezony. R5, R2, tudatlan fejemnek ezek igy nem sokat mondanak.

Nem azt mondom, hogy regebben rendszeresen jartam volna versenyekre, de a videokbol, TV-bol figyelemmel kisertem, mi tortent. Ez volt talan a 3-4. alkalom, hogy szemelyesen is kint voltam a palya mellett. Es bevallom, ugy erzem, sok mindent hagytam ki…

Kerlek, ezeknek az ismereteben ertekeljetek az egesz tortenetet, ami most inkabb lesz egy kepes beszamolo, mint egy hosszu leirt story.

 

Szoval, december 29-e, reggel 6 elott fel is kelek, keszulodunk Ocsemmel. Melegen feloltozunk – nagyon cidri ido volt -, elkeszitjuk a szedvicseket, osszepakoljuk a taskat, es indulas!

20151229_061745

Vagyis majdnem, Zsolti baratom (testverem keresztapjanak kisebbik fia) ir, hogy kesnek egy 10-15 percet, batyja meg csak most reggelizik. Mondom semmi baj, mi a kapuban fogunk mar varni, ha ideernek. Igy hat meg vartunk par percet bent a lakasban, majd kimentunk a kapu ele, hogy ne rank keljen varni ๐Ÿ™‚ 6:15 korul meg is erkeztek, gyorsan elrendezodtunk, aztan irany Mogyorod! Meg sem alltunk a Ring pihenoig, ahol bevartuk Zsolti ismeroseit, akik tudnak egy nagyon j0 helyet.

20151229_070625

Ettunk egy szendvicset, ittunk egyet, majd meg is jott az ember, akit kovetni kellett. Meg egyszer nem jartam erre, de az biztos, hogy legkozelebb mar tudni fogom, mi merre hany meter, ha ide akarok jonni, es hat miert is ne? Piheno utan kis utca jobbra, s fel a hegyen. Na mar most, ezt nem valami aszfaltozott 1×1 savos utcanak kell elkepzelni. Meg csak nem is aszfaltozott. Koves, sziklas foldut, egy szep szogu emelkedovel. Meglepoen egyszeruen sikerult felmenni, az alja sem ert le az autonak. Aztan egyszer csak megallunk, latjuk, hogy kollega elfordul balra, es egy kapuval kuszkodik, hogy kinyitja. Kis ido mulva sikerul is, igy hat mi is tovabb haladunk a kijelolt uton, magunk mogott illedelmesen bezarva a bejaratot. Ugy gondolom, valamifele traktorok altal kijart nyomvonalon haladtunk, mert ez hetkoznapi kocsinak nem nagyon ajanlott. Szantokon, mar szinte egesz erdokon keresztul vezetett az ut, de a vegen csak talaltunk civilizaciot, nem is akarmilyet. Leparkoltunk, es kisetaltunk az ottani balos kanyarba. A kulso iven volt egy domb, oda felalltunk, es onnan figyeltuk, hogy szaguldanak el szinte a labunk alatt ezek a vasparipak. A palya ezen szakasa – vagyis amit lattam, mar amikor nem volt kod – ugy nezhetett ki, hogy egy jobbos gyors, onnan jon ez a balos, ahol mi allunk, aztan kis egyenes, es egy bal-jobb (?) kombinacio. Es ekkor mar el is tuntek a szemunk elol, megindultak lefele, bele az erdobe. Es itt szeretnem bevaltani azt, amit mondtam, hogy ez inkabb egy kepes beszamolo lesz ma, hiszen 265 indulo volt. Ha mindegyikrol irnek valamit, akkor ebben az evben nem nagyon fejeznem be ezt a reszt. Megprobalok csoportositani markak szerint, es egy kupacba gyujteni oket. Kivanjatok sok szerencset ๐Ÿ™‚

Jojjenek eloszor a Mitsubishi Lancer EVO kategoria szereploi. A legjava 8-9 generacios, de mintha a feher az egy 6-os lenne.

This slideshow requires JavaScript.

Utanuk jott par kulonbozo marka egymas utan, szoval oket is egy kalap ala vennem. A kis 205-os Peugeot (GTI?) nagyon belelendult, egy kicsit talan tulsagosan is. A balosban elindult a hatulja, betancolt egy kicsit, aztan menetiranynak szemben becsapodott a labunk alatti domboldalba. Nem volt hatalmas zako, csak hallottad, hogy valami torik, mindenki ujjong, az auto csedben van. Egybol siet a nepseg, hogy minel tobbet lasson a tortentekbol. Nekem mar csak annyi jutott, hogy lassam, hogy all vissza a palyara es halad tovabb, valamint a helyet, hogy hova erkezett… A tobbiek pedig vegyesen BMW, Subaru, Opel, Honda, Golf (talan dizel volt?), Renault. Nezegessetek szeretettel, csodalattal, ahogy en is tettem ๐Ÿ™‚

This slideshow requires JavaScript.

Aztan jottek az igazi csodabogarak, a fenegyerekek, azok, akik tudjak, mik a szorakozas, akik tudjak, hogyan kell latvanyosan bevenni egy balost. Akik nem kimelik a vas allapotat, ha kell megforognak, ha kell csusznak, de nyomjak neki, mint suket a csengot. Holgyeim es Uraim, Ladak sokasaga kovetkezik!!!

This slideshow requires JavaScript.

Ezen gepek sokasaga utan egy kisebb res jott, majd a tobbiek, mint Suzukik, es termeszetesen akik egy rally-rol sem maradhatnak ki. A TRABANTOK!!! Szegenyek alig birtak feljonni az emelkedon, a balost is padlogazzal vettek be, es lefele is azzal mentek vegig, meg csak el sem vettek ๐Ÿ™‚ Imadtam oket, mindenki imadta oket ๐Ÿ™‚

This slideshow requires JavaScript.

Lement az osszes indulo, kovetkezett a masodik fordulo, de nekunk mar megvolt az uj terv. Bemenni a Hungaroringre, ott is van egy palya kialakitva. Iden teljesen mas volt, mint eddig, hiszen magat a palyat felujitjat, ugye a nemzetkozi versenyek (F1, DTM, WTCC, Kamion EB) erdekeben, igy egy kicsit megkevertek a kanyarokat. Nem baj, annyival jobb nekunk. Bepattantunk az autoba, es nagyjabol 15 perc mulva mar ujra ki is szalltunk. A palya parkolojahoz vezeto ut dugig volt autoval, alig haladtak, ugyhogy mi inkabb a gyalogos modot valasztottuk. Nem bantuk meg, sokkal gyorsabban felertunk, mint a tobbiek, plusz a testmozgas sosem art.

20151229_111342

Oszinte leszek, ez volt az elso alakalom, hogy bejutottam a Hungaroringre. Ezelott meg soha, legkozelebb a szomszedos Aquapark-ban voltam csak. De ez nagyon jo. Ugy nez ki, mint egyfajta utveszto, ami magan a palyan kivul van, hiszen itt egy alagut, ott egy keresztezodes, ha engem egyedul kuldtek volna ide, tuti eltevedek. De nem baj, volt aki vezessen, en csak kovettem oket, es fotoztam, azt sem tudtam a vegen, merre forduljak.

This slideshow requires JavaScript.

Egy ismeros arc, pontosabban auto is feltunt a helyszinen. A Markom Racing Team-tol Hutter Ferenc es az O Ford Sierra V8-asa. Nem csunya az auto, se a hangja, foleg egy alagutban ๐Ÿ™‚ Tovabb haladtunk, en nem tudtam, merre. S mint kiderult, a box utca masik oldalan kotottunk ki. Anyam borogass, komolyan itt vagyok a Hungaroring kellos kozepen, a boxokban setalva, a park ferme-ben? Na neeee, hat igy kell zarni ezt az evet? Hat igy bizony!!! ๐Ÿ™‚ Itt is fotoztam egy keveset, itt viszont mar nem szelektalok, tenyleg hagyom, hogy elarasszanak Titeket a kepek.

This slideshow requires JavaScript.

Aztan par perc boklaszas utan, beleptunk egy garazsba is korulnezni, Zsolti ismerosehez, ha jol emlekszem, az 53-as szamu. Kozma Gabor-Kazinczky Levente, valamint Fogasy Gergely-Viragh Attila depoja volt ez. Nem szoltak a motorok, en nagyjabol egy szot nem ertettem, amit ok beszeltek ott szaknyelven, csak bamultam a Subarukat. Tenyleg alig hittem el, es megis itt voltam, testkozelben, megerinthettem, lathattam. Ha meg mehettem is volna veluk, na az lett volna a csucspont, de odaig nem jutottunk el. Na majd legkozelebb ๐Ÿ™‚

This slideshow requires JavaScript.

Eszmeletlen, milyen technikak lapulnak meg itt, es ezek most mind egy helyen talalkoztak egy kis bulira. Tenyleg nem tudtam, hova kell nezni, annyi mindent lehetett latni. Garazslatogatas utan kimentunk a korlathoz nezni egy kicsit a versenyt is, majd mikor mindenki a kovetkezo korre keszult mar, en elmentem felfedezo utra. a Markom Racing Team-nel kezdtem ๐Ÿ™‚

This slideshow requires JavaScript.

Aztan delutan 2 fele elindultunk haza, egy hosszu, esemenydus nap utan. Szoval, igy zartam a 2015-os evet, ez volt az utolso fontosabb esemeny.

 

Koszonom szepen Zsoltinak, Dorinak, Akosnak, hogy elvittek minket szorakozni, nagyon jo volt! Remelem jovore is talalkozunk majd hasonlo kornyezetben ๐Ÿ™‚

 

Sziasztok!

Leave a Reply

