Micro gastro-blog, part 4

Ujra egy ilyennel jelentkeznek Holgyeim es Uraim! Az elmult par napban volt szerencsem olyan helyeket is kiprobalni, amit egyebkent, egyedul talan soha nem vallaltam volna be. Az elso mar valamennyire ismeros izekkel szolgalt, mig a masodik teljesen meglepeteskent vart ram. Nem vagyok az az igazi etel-ital szakerto, ezert a velemenyen ne befolyasoljon senkit dontoen. De ha nem banjatok, es nem feltek valami jotol, erdemes ezeket a helyeket is kiprobalni.

Los Caballeros – Linz

Az egesz ugy indult, hogy a killegaval szerettunk volna keresni valami harapni valot az estere. Es hat miert ne legyen ez a valami eppen sushi? Azt tudni kell a tortenethez, hogy en eddig nem nagyon voltam kapcsolatban nyers hallal, valamint ilyen japan etelekkel. De kivancsian vartam, hatha valami jo sul ki belole (dehogy sul ki, ez a lenyege, hogy nyers!!! – a szerk.). Na mindegy, beleegyeztem, legyen valami mas is, ne csak rantotthus, meg csirke es tarsai. Vegeztem, o is vegzett, es hat a hatunkra kaptuk a varost. Megprobaltam emlekezetbol megtalalni az ettermeket, amiket a terkep mutatott – sikertelenul. Par kerdes utan se sikerult megtalalni, igy hat eldontottuk, hogy a kovetkezo adando helyre beulunk es eszunk valamit.2-3 perc seta utan vegulis talaltunk egy mexikoi ettermet eldugva egy kapualjban. de meg nyitva. Igy hat beneztunk, mit adnak es meddig.

A konyha 12-ig nyitva volt, szoval tudtunk meg rendelni etelt. Az, hogy pontosan mi volt a valasztasunk, nem mondom meg, de valamilyen Chimichanga. Hussal, zoldsegekkel megtoltve, koretnek bab, lila kaposzta, krumpli, repa. Emelle kertunk valami jo helyi voros bort is, csak hogy biztosra menjunk – hiszen a napi 1 pohar voros bor szinte kotelezo. Maga a hely nagyon hangulatos, de tenyleg, itt Ausztria kozepen is teljesen jol hozza a Kozep-Amerikai hangulatot, sombrerok, paprikak, kaktuszok mindenhol, piros-feher-zold szinek, valamint meno latin zene. Es nem a mindennap 4-5-szor a radiobol hallott szamok, cserebe olyanok, amiket eddig meg sehol nem hallottam, csak a telefonomon vannak. Nagyon durva, minden szempontbol. A felszolgalas udvarias, gyors, a kaja nagy adag, jol lehet vele lakni. Es finom, ez nem is lehet kerdes! Es meg kinezetre is kivanatos, szoval le a kalappal! Az arak nem horrorisztikusak szerencsere, szoval barkinek beleferhet egy ilyen, en nagyon szivesen ajanlom Oket!

 

 

YOHM – Becs

Mar a neveben sem biztam meg. A terv most is ugyanaz volt, mint Linzben, keresni valami sushis helyet, enni egyet, aztan irany vissza a hajo, masnap reggel meg futnom is kellene! Egyetlen kulonbseggel indult az este ezen resze, meghozza azzal, hogy keszultem. Mikor elhagytuk a hajot, kezemben a terkeppel vartam a kollegat, hogy majd en megmutatom, mi merre, hova, meg fogjuk talalni, ne aggodjon. Kineztem a netem 3 kulonbozo japan ettermet. Az egyik a Szent Istvan Domhoz volt nagyon kozel, a masik ketto a Muzeum-negyedtol egy kicsit meg tavolabb. Mondom, ha az elso nincs nyitva, ott van meg ket opcio, valahova csak be tudunk majd ulni.

Felszaltunk hat a metrora, be a kozpontba, aztan a terkep alapjan tajekozodva el az elso helyre. Es lass csodat, nyitva voltak meg bo egy oraig, szoval hat kertunk asztalt. Egy kis csendes helyen van, viragokkal elkeritve, hogy ne zavarjak a teraszon uloket se. Igy hat mi a friss levegot valasztottuk a gyonyoru latvannyal, amit a szomszedos templom kivilagitott ivei adtak. Megrendeltuk az etelt – sushi, maki, wasabi, szoja szosz, meg minden ilyen jellegzetes nyers dolog -, kertunk hozza finom feher bort 1-1 poharral, majd vartunk. Az ido nagyon kellemes volt, a hely csendes, finoman hallatszott csak az embertomegek morajlasa a foutcarol. Nemsokara az talak is megjottek. Jol megrakva, 8 sushi, 6 maki, vagy valami hasonlo. Termeszetesen mar elo volt keszitve az evopalcika, de a kezdoknek azert odatettek a kes-villa parost is. Es hat mivel en nem vagyok valami nagy spilet ezekkel a fadarabokkal, en fogtam magam, es nekilattam apritani az etelt a fem eszkozokkel. Kollega persze profi modjara ujjai koze fogta a fapalcakat, es mar tolta is befele az etelt, ahogy azt kell. En is megprobalkoztam a vege fele, tobb-kevesebb sikerrel. De legalabb megprobaltam, es ezert buszke lehetek magamra! 🙂 Maga a hely elegans, elokelo szinte, nagyon jo helyen, az etel finom – bar ebben nem vagyok annyira biztos -, a felszolgalas kedves. Az arkategoria egy kicsit mar magasabban van, mint az atlagos, de ez  meg belefer ugy gondolom.

 

ELLA’S – Becs

Kitalaljatok, milyen etteremrol van most szo? Igen, egy ujabb becsirol, de hat mit lehet tenni, ha csak itt van idom kimenni vacsorazni? Na mindegy, nem ez a lenyeg.

Ez alkalommal egy gorog ettermet kerestem mar elore, hogy ne ugy jarjunk, mint Linzben, csak tenfergunk, remenykedve, hogy belebotlunk a celallomasba. Terkep elo, bejelolom rajta, hogy merre van. Muszak vege, varok meg egy kicsit kollegamra, majd irany a varos! Ugy erzem, azonnal megtalaljuk, nem lesz semmi fennakadas. Lenyegeben szinte ott van, mint a sushis hely, csak egy kicsit messzebb. Szoval metro, el a Stephanplatz-ig, onnan jobbra, kis utcakon lavirozva, de csak nem talaljuk meg. A dologhoz hozzatartozik, hogy a terkep sem a leg kidolgozottabb, par keresztezodes nincs feltuntetve. Igy hat setalunk meg egy kicsit, majd hirtelen felindulasbol beterek az egyik etterembe megkerdezni, megis merre van ez a gorog etterem. A pincer teljesen segitokeszen mutatja, hogy itt, a kis utca vegen, a ter tuloldalan. Megkoszontuk, es atballagtunk a celhoz. Kivulrol kis elegans helynek tunik, teraszos resszel, finom megvilagitassal, oliva fakkal elkeritve. Bent meg elegansabb, a feher szin dominal, bor butorok, modern vonalak. Nem az a teljesen tradicionalis gorog etterem, de a stilus megvan. Mondjuk a kek szin meg a zorba zene nagyon hianyzott.

A felszolgalas jo volt, kedvesen kerdeztek, hogy mit szeretnenk. Kertunk egy asztalt ket fore a teraszon. A pincer – szerintunk uj volt meg, izgult, remegett, es mikor megkerdeztuk, hogy az etel hogy van elkeszitve, megakadt a tudomany – azonnal hozta az et- es itallapot, s kerdezte is, mivel inditunk. Ajanlottam magunknak egy-egy 5*-os Metaxat etvagygerjesztonek, a foetelhez pedig 1-1 pohar feher bort (Ktima White – finom, szaraz gorog bor). Baranyt valasztottam foetelkent, vagyis a feher bor lehet nem a legjobb otlet volt, ha jol tudom, ehhez a negylabu joszaghoz inkabb a voros dukal. De nem baj, ez van, ezt is ki kellett probalni. A Metaxanak mar szinte elfelejtettem az illatat, az izet, de valami csodas. Kellemes, finom illata van, nem annyira eros – egy hazi palinkahoz hasonlitva -. Roviden osszefoglalva a vacsorat, nem ez volt eletem legjobb valasztasa. Maga a barany nagyon finom volt, az a szosz, ami kerult ra, ott volt a szeren. Viszont a tobbi, hat nem az en vilagom. Valami helyi gorog paprika fove, mellette meg egy rakat zoldseg, cous-cous (amit meg megettem). Szoval egy kicsit sikerult mellenyulnom, de nem baj, a hustol jol laktam, a bor finom volt, a tarsasag kellemes, okon nem volt panaszra. Fizeteskor a pincer kicsit meglepodve nezett ram, hogy valami baj volt-e az etellel. Mondtam neki, hogy nem, csak nem vagyok nagyon joban a fott, parolt zoldsegekkel, de finom volt azert. Fizettunk, ami azt illeti, szerintem ez a hely kicsit tul van arazva. Az adagok nem voltak akkorak, a hely el van dugva azert, az etel bar finom volt, de ettem mar jobbat is lenyegesebben olcsobban. Szoval osszessegeben egy eros kozepesre ertekelnem, ha ezt kellene tennem. Ha gorog ettermet kerestek az osztrak fovarosban, es nincs mas valasztas, akkor menjetek ide. Ha tudtok valami masik helyet, amiben megbiztok, akkor azt valasszatok.

 

Szoval, ha engem kerdeztek, en igy latom Becs ezen harom ettermet, sajat tapasztalatok alapjan. Lehet nem a legmegbizhatobb forras, nem a leg professzionalisabb, de sajat tapasztalat alapjan szuletett mindegyik ertekeles.

 

Jo etvagyat, fogyasszatok egeszseggel!

Leave a Reply

