Vacation 2k16 – elso jelenet

Es igen, ide is eljutottunk vegre ebben az evben. Marcius ota eloszor aludhatok otthon, eloszor nem kell ebresztore kelnem, eloszor nem kell munkaruhaba bujni hajnalok hajnalan, meg 7 ora elott. Es igen, csond van. Nincs kerdes, se valasz, se mosoly, se harag, semmi, csak es kizarolag csend. Minden ember vagya es alma! Egy-ket nap megerdemelt otthoni lustulas es semmitteves utan eljott egy ujabb fontos datum: julius 15. Ezen a napon indultam el Paradsasvarra, hogy reszt vegyek – ha csak nezokent is – a 33. Matrai Autos Hegyiversenyen.

“Egy legendas palya ujraeledese” – szolt a szlogen, es hat igazuk is volt. A 2016-os volt egy jo ideje az elso esemeny, ami ezen a szakaszon zajlott. Pontosan 8 eve annak, hogy utoljara szervezett formaban itt versenyt tartottak, pontosan ezen a szakaszon. De iden ez is megvaltozott. Az utat ujra aszfaltoztak, a szalagkorlatokat kicsereltek, a nevezest elinditottak, tobb csoportot hirdettek meg, szoval nagyon profi modon lett megszervezve. Gyorsan egy nappal a hivatalos kezdes elott mar odamentem, biztos ami biztos, nehogy az utlezaras miatt lemaradjak valamirol. Del korul elindultam, ugy szamoltam, hogy kb 2, max 2,5 ora alatt leerek, a szallast nyugodtan elfoglalom, berendezkedek aztan lesetalok a parc ferme-be megnezni, mi van ott.

Odaig rendben volt minden, hogy leertem a szallasra. Egy eszmeletlen jo helyet talaltam magamnak, mar 2 honappal elotte le tudtam beszelni a foglalast a tulajdonosokkal. Szigoruan nem szalloda, hotel vagy motel, csakis vendeghaz vagy apartman jatszhatott. Igy jutottam el vegul a Timar Vendeghazig.

Timar Vendeghaz

Szallasadoim, egy kedves idosebb hazaspar, a valaha volt legsegitokeszebb emberek, akikkel talalkoztam. Flexibilisek, aranyosan, rendesek, oszintek. Eredeti szallasfoglalasom 14-17 kozott volt, de egy hettel az indulas elott leroviditettem egy nappal, szoval 15-tol lehettem ott. Barmennyire is azt irtak a foglalasban, hogy joval elore kell jelezni a modositast, voltak annyira kedvesek es engedekenyek, hogy megis elengedtek azt az egy ejszakat nekem. Tenyleg, valami csodas par, a legaranyosabb, legkedvesebb vendeglatok. Remekul beszelgettunk az elejen, egy kicsit megismertuk egymast, kerdezoskodtek, hogy mit csinalok itt, merre dolgozom, szokasos dolgok. Kiderult, hogy egy jo par eve mar megvan nekik ez a hely.

Maga a vendeghaz valami csodalatos. 3 reszre van osztva, teljesen felujitva. Sajat konyha, sajat furdo, mosdo es mosogep, elkeritett terasz es kozos hatso kert. Szoval ez aztan tenyleg egy top hely. A Matraban, az erdo szelen pontosan, a turistautvonalak mellett 200 meterre, magyaran egy tokeletes helyen. A “varoskozpont” kozel, a hely csendes, a madarak enekelnek reggel, a levego pedig teljesen friss. Es a verseny pedig 1,5 kilometerre van a szallastol. Ahogy beleptem, maris mutattak korbe a helyet. Itt a furdo, ott a kert, a sajat huto, sot, meg jo par informaciot is adtak a szallashoz, valamint egy parkolokartyat, amivel szabadon lehetett ki-be jarkalni. Szinte mint egy 5*-os szallodaban. Teljes szivvel tudom ajanlani, ha valaki ki szeretne szabadulni par napra a mindennapi oruletbol. Kesobbb visszaseteltam inkabb a rajtvonalhoz, valamint a boxutcaba is, hogy korulnezzek. Na es amit ott lattam, az valami eszelos volt. Aki meg emlekszik a Szilveszter Rally-s osszefoglalomra, az kepzelje el ugyanazt, egy kicsit kisebb kivitelben, puritanabb modon, esoben. Vagyis az egi aldas csak masnap jott, penteken meg nem volt semmi, polo-rovidnaci komboban flangaltam a csodas gepek kozott, nezegettem, meregettem oket. Hogy mi minden volt itt?

– Lotus Elise

– Formula auto

– Honda CRX

– BMW 2002

– BMW M3, E30, E36, GTR

– Mitsu Evo 8

– Subaru Impreza WRX STi

– Skoda Felicia

– VW Golf Mk4 KitCar

– Porsche GT3, 997

– Seat Leon WTCC

– Ford Fiesta S2000

– Audi S2

– Suzuki Swift

– Alfa Romeo 159 GTA

– Ford Escort Cosworth

– es persze Lada, valamint Zsiguli minden mennyisegben, formaban!!! S hogy csak par nevet emlitsek a versenyzok kozul, itt volt Gal Szabolcs (Zengo Motorsport – ETCC), Nagy Norbert (Zengo Motorsport – WTCC), Olle Sasa (Fiesta S2000 – ORB), Turan Frici (Fiesta R5 – ORB). Szoval azert egy igen szinvonalas mezonyt sikerult osszerantaniuk a szervezoknek.

 

Jarkaltam 1-2 orat, amultam-bamultam mindenfele, turistaskodtam egyet hirtelen, vacsiztam, beraktaroztam masnapra par szendvicset meg uditot, 1-2 sort. Kicsit visszaadott meg a 80- 90-es evek ralliversenyeibol valamit, hogy mindenki mindenkinek baratja, segitoje, es nem rosszakaroja. Elokerult a bogracs, a hintaszek, a grill, tobb kilo hus, tobb liter sor, rovid es miegymas, es ha ott nezelodtel az auto korul, akkor megkinaltak egy korrel, mindegy hogy idegen voltal vagy ismeros. Barmi es barhogy is volt regen, sajnalom, hogy nem lehettem reszese.

Maga a buli 11 utan indult be igazan, en fel 12 korul indultam haza, mondvan masnap koran kell kelni ha jo helyet akarok talalni magamnak a versenyre. A szallas kenyelmes, meleg, csendes, szoval tokeletes a kikapcsolodasra, pihenesre. Gyorsan el is aludtam, aztan jott a masnap reggel…

 

Es a masnap reggellel jott az eso is. Nem is kicsi, nem is rovid. Nagy es kitarto. De en, ha nagyobb nem is, de elszantabb es kitartobb voltam, mint a termeszet, igy a reggeli keles es etkezes utan meg is indultam. Kocsival lecsorogtam a rajtvonal kozelebe, ott felpakoltam a taskamat, elovettem 2 esernyot meg egy lepedot, hatha meg jo lesz valamire. Egyik esernyo a fejem felett, masik meg a taskaban – macinaci es magasszaru Adidas, plusz a pulcsi, amit szerencsesen bepakoltam. Ilyen felszerelessel indultam el a hegynek felfele, egyaltalan nem keszultem esore, hiszen egesz eddig sutott a nap, felho sehol es a homerseklet is magas volt. De nem baj, megcsinalom, egy kis viz nem tantorit el a celomtol. Mivel a palyat mar reggel 7-tol lezartak, igy ket valasztasa maradt a keson erkezonek: vagy a rajtnal marad es azt nezi, amint egymas utan indulnak el a gepek, vagy az erdon keresztul eljut messzi pontokra, ahonnan jobb a kilatas, tobb az izgalom. En inkabb utobbit valasztottam, de azert egy par rajtot csak megneztem a domboldalrol. Aztan elkezdtem a sarban, esoben feljebb maszni az erdei csapasokon a palya menten, nehol meg-megallva es fenykepezve, videozva. Jobbnal jobb helyeket talaltam – szerintem -, egyaltalan nem zsufoltakat, sot, lenyegeben csak en alltam ott. Elso komolyabb kiallasom egy hosszabb egyenes utani jobb-bal kombinacioba vezetett at, ami utan jott egy jobbos visszafordito, majd a hosszu egyenes felfele. Itt is lehetett jo kepeket loni, videokat kesziteni, de nagyon sok dolog nem tortent sajnos az eso miatt, a legtobben nem azt autoztak, amit igazabol kepesek. Uj aszfalt, uj palya, volt akinek az auto is uj volt, szoval ovatosnak is kellett lenni, nem csak eszetlenul gyorsnak.

” Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers.”

Colin McRae

Es mennyire igaza volt! Ezt mindenki eszben tartotta, vagyis ugy latszott, de azert nem estek at a lo tuloldalara, hogy eppen csak felguruultak. Volt olyan is Ladaval, aki mar az elso jobbosban elinditotta keresztbe a hatuljat, aztan a balosban mar majdnem tulcsuszott, de meg megfogta, a tobbit pedig a dombtol mar nem lattam, de szerintem sikerult abszolvalnia a helyzetet. Egy kicsivel feljebb, a jobbos visszafordito kulso iven mar jobb volt a hangulat, tobben is voltak, jobb is volt a kilatas – bar a hely, ahol allni lehetett, az ut szintje alatt volt, de a szalagkorlat felett lehetett mindent latni. Itt nem esett az eso, legalabbis amig itt voltam, biztosan nem, igy az ernyot is letehettem egy idore. Es elindultak ido kozben ujra lentrol, egymas utan rovid idokozonkent, es itt a visszaforditoban aztan adtak a musort is. Visszavaltas, gaz, fek, meg egyet vissza, porogjon a motor, aztan ki a kanyarbol ra a hosszu egyenesre, es ott ami a csovon kifer. Volt, aki ovatosra vette a figurat, volt aki egyszeruen csak atrobogott a kombinacion, es voltak az orultebbek, akik vagy keresztbe tettek a vasat, vagy egyszeruen csak olyan sebesseggel kozlekedtek itt, amit meg szaraz palyan, enyhebb kanyarban sem sokan hasznalnak. Magyaran ez volt az egyik tokeletes pont. Egy menet utan viszont tovabbmentem egy jobb hely remenyeben, amit vegul meg is talaltam. Az eddig emlitett egyenesben volt egy tores, majd a vegen egy balos visszafordito. Na ide aztan nagy tempoval erkeztek meg, eros fek, kormany teker, auto elindul balra, majd a vegen egy ujabb egyenes s egy jobbos kanyar. Az uj helyrol az egesz egyenest be lehetett latni, valamint a balos visszaforditot vegig. Ugyhogy eldontottem, itt leszek most, a szalagkorlat tuloldalan, a kanyar bejaratanal, a kulso iven. Pontosabban azon az iven, ahonnan a versenyzok majd elkezdenek kanyarodni – remelhetoleg. Mert ha veletlenul nem, akkor az nem jo. De biztam bennuk, hogy azert nem hiaba indulnak el itt, meg hat egy paran nem a piacon vasaroltak meg a nevuket es a tapasztalatukat. Szoval volt benne egy kis kockazat, de meg a jozan esz hatarain boven belul. Itt mar azert tobben voltak, akik kitoltak a hatarokat, BMW, Lada, Mitsubishi, Ford ment keresztbe, a tobbiek meg szimplan csak elrohantak az orrom elott. Aztan, mikor egy futam felert, az egyik palyabiro ramszolt, hogy ugyan menjek mar onnan. Mondom persze, dehat ez itt nincs lezarva, az pont mellettem kezdodik. Igen-igen, de az iven allok, ha valamelyik megcsuszik, akkor engem talal el. Mondom rendben, arrebb allok egy kicsit, legyen nyugodt a lelke. Azert innen is jol neztek ki, amikor jottek le meg amikor mentek fel, akkor is 🙂 Kozben az eso persze nem akart megszunni, sot, egyre jobban rakezdett. Az egyik esernyomet igy letettem a foldre, majd ala tettem a taskamat, igy az mar nem zavart. Labamat is megprobaltam valahogy a foldon levo esernyo fedezekebe bujtatni, tobb-kevesebb sikerrel. Masik ernyo fejem felett, elottem-mellettem-mogottem-felettem egy idoben, hiszen meg a szel is rakezdett, hogy egy kicsit se legyen egyszeru ez a nap. Meg egy kicsit tartottam magam, de amikor mar a karomat kezdtem nem erezni, megadtam magam az idojarasnak, elindultam lefele a palyan, amikor szabad volt. Lefele gyorsabb volt a menet, 2 megszakitassal sikerult megtenni a tavot, elso pont a jobbos visszafordito elotti balos kulso iven volt, pont ahol belassulnak kicsit. A tempo nem volt a legnagyobb, viszont a hanghatasok valami fantasztikusak. Hallottal mar EVO-t vagy WRX-et visszavaltani, majd padlogazzal tovabb repulni? Ladat? Amint langcsovat lovell ki a kipuffogobol? R5-os Fiestat a hegyen felfele uvolteni, majd keresztbe csuszni, mikozben a motor valahol 5-6 ezer korul porog? Nem? Hat, akkor sajnalhatod, mert itt ezeket lehetett atelni. De az idojaras meg mindig nem kedvezett, s nem batoritott maradasra, csak lefele uldozott. Kovetkezo megallom az elso komolyabb kanyar volt, az egyenes elotti jobbos. Itt nem volt annyira latvagyos, a rajt utan hosszu egyenes egy enyhe jobbossal, majd a jobb vissza, es irany fel a balosba. Itt meg mindenki ovatosan tette az autot az iven, senki nem fordult keresztbe, nem kockaztattak meg itt. Felfutottak, lejottek, ismet szabad volt a palya a nezok szamara, igy hat mostmar vegig lesetaltam. A rajtnal etkeztem egyet meg, majd autoba pattantam es visszamentem a szallasra megszaritani magamat. Igazabol beallhattam volna a radiator melle egy az egyben, de inkabb csak a ruhakat aggattam ra, en magam pedig egy forro zuhanyra neveztem be. Mit ne mondjak, nem volt egy egyszeru nap, de minden perce megerte. Az autok gyonyoruek mozgas kozben, a kepek kiralyak, a versenyzok orultek, a hangulat nagyon jo, az idojaras az egyetlen dolog, ami elrontja az esemenyt. De nem baj, lehetne meg ennel is rosszabb. Eldontottem, hogy ha masnap nem esik, akkor reggel felmegyek kocsival a palya feljebbi szakaszara, keresek ott is egy jo helyet, es meglatjuk, mi lesz 🙂

Masnap, vasarnap. Fel is kelek reggel 6:20-kor, hogy idoben elindulhassak. Kinyitom a terasz ajtot, es kilepek. Hideg van. Kod van. Es esik… Mekkora meglepetes, es mekkora csalodas. Megnezem gyorsan a a ruhatarat, semmi meleg nem maradt. Rohanok a radiatorhoz, a helyzet pedig nem a legrozsasabb. A nadrag foltokban meg vizes, a cipo igazabol nem volt jobb allapotban, mint ahogy tegnap kileptem belole. Szoval nem maradt mas hatra, visszafekudtem, pihentem meg par orat, majd olyan reggel 10 korul kikeltem az agybol, osszecsomagolta, a kulcsot leadtam szallasadoimnak, kocsiba ultem, es elindultam haza. Legnagyobb szerencsere atengedtek a boxutcan, de mondjuk meg igy is kerulovel lehetett csak hazajutni, hiszen a fout le volt zarva a mai napi versenyre. De nem bantam meg, hogy eljottem ide, meg ha csak fele idot is toltottem itt. Hatalmas elmeny volt, ha jovore is megrendezik, es ugy lesz szabadsagom, ram szamithatnak, mint nezo!

Ut kozben meg beugrottam unokatesoimhoz latogatoba, dumaltunk egy kicsit, aztan jo delutani orakban pedig sikerul hazaernem – termeszetesen otthon jo ido, eso mentesseg, felhotlen eg. Hogy miert nem tudnak egy Erd Rally-t osszedobni vegre egyszer??? 🙂

Kepekert, videokert csekkoljatok az Instagram profilomat: runningpicture

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s