Race @ Airport – Vilshofen

Kedves Ismeroseim! Ugy gondolom, a cim mindent magaban foglal, kivetel egy dolgot – ez nem csak egy sima verseny volt Vilshofenben, hanem egyben egy kisebb autos talalkozo is. Es meglepoen szinvonalasra sikeredett, szoval ha alkalmam lesz ra, es erre jarok, vagy a kozelben, eljovok ismet!

 

Augusztus 15, 2016. Vilshofen, Nemetorszag. Csak azert tudom, hogy itt vagyunk es hogy letezik ez a hely, mert itt kot ki a hajo, itt van utascserenk, es innen indulunk vissza Budapestre. Itt, a vilag egyik legeldugottabb falujanak repteren – mert hat igen, itt minden kis helynek van egy reptere szinte – egy olyan autos esemenyt rittyentettek a helyiek es tavolabbiak is, hogy azt a vilag tobbi tajan is megirigyelnek. Hetfoi nap volt, erre biztosan emlekszem, hiszen aznap indultunk el Passauba – vagyis hat a tobbiek mentek, en kesobb csatlakoztam.

Mar az, ahogy eljutottam ide, mesebe illo. Ulok a recepcion, dolgozom, ismetelten egy szokasos, nyugodt napnak nezek elebe. Vendegek jonnek-mennek, kerdezgetnek, tenferegnek. Aztan egyszercsak meghallom a jo kis amerikai muscle-car hangokat. Milyen hangokat, dallamokat! Mert ezek bizony azok voltak. A folyo tulpartjan ott, ahol eddig mindig csak magangepeket meg helikoptereket lattam fel- es leszallni, most satrak es autok tomege sorakozott, hoztak oket egymas utan. Tisztan nem lattam oket, de a hangbol tudni lehetett, hogy ezek bizony azok a hires V8-as motorok a tengeren tulrol. Es nem feltetlenul eredeti allapotukban. Fel-fel lehetett fedezni egy Camaro- es egy Shelby Cobra sziluettjet az aszfalt folotti remego levegoben, de biztosra nem mondtam volna egyiket se. Nyitva is hagytam az ajtot, legalabb a fulem hadd elvezze, ha mar ott nem lehetek. Ja, es hat persze a vendegeknek is felkeltette ez az erdeklodesuket. Egymas utan alltak ki a teraszra nezelodni, hallgatozni, hogy mi folyhat ott. En pedig, mikozben az egyik kedves utasunkkal tarsalogtam, elhataroztam, hogy meg is nezem oket. A szunetem ugy 20 perc mulva kezdodik, a hajo nagyjabol 1 ora mulva indul, szoval lesz vagy 20 percem osszesen korbesetalni ott. Nem baj, tobb mint a semmi, a kicsit is meg kell becsulni.

Vagy egybol nagyot almodok, es elkeredszkedem, hogy en majd Passauban visszaszallok a hajora, elmegyek magam koltsegen oda, idoben visszaerek, ne aggodjon senki. Kapitanyt megkerdezem, engedely megadva. Fonokom megkerdezem, engedely megadva, mi tobb, plusz egy orat ad a szunetemhez. Juhhhuuu!!!! Mar csak a Fonokasszony zold jelzesere varok, amit meg is ad nekem. 3/3, szabad az ut!!! Gyorsan befejezem a dolgom, lecserelem a ruhamat, felkapom a telefont, majd rohanas at a tuloldalra, sok minden var ram! At a hidon, le a lepcson, 5-6 perc kellemes seta utan mar meg is erkeztem. A sor a kapuknal nem hosszu, de azert kellett varni par percet, mire eljutottam a “kasszaig”. Latszott, hogy ezt tenyleg ilyen hetvegi – het eleji – osszeroffenesnek terveztek, nem akartak valami vilagszinvonalut guritani. Kemping asztalokat hoztak ki, azok voltak a belepteto kapuk, ott adtak kis dobozbol a karszalagokat. 10 euro volt, ami szerintem egy teljesen korrekt osszeg. Azt nezve, hogy ezert mit kapott az ember a verseny teruleten, teljes mertekben megerte, sot! Mar ahogy beleptel, lehetett erezni a benzin – es nehol gazolaj – illatat, az egett gumi szagat, a motorokboll arado meleget. Jo heyen jarok, ez volt az elso gondolatom. Aztan jott az uramatyamholvagyok resz. Es igy tovabb. Legeloszor 2 audi tunt fel a bal oldalon. Egy narancs A3, valamint egy zold TT. Mindketto drag modra epitve. Nem kicsit, de nagyon. Igazi profi munka, az utolso csavarig atalakitva. Hoosier gumik, hatso legterelo, fekezo ernyo, kitamaszto, amit csak szeretnel. Es a motorterbe meg nem is neztel be. Ezt en is kihagytam most, muszakilag nem vagyok annyira penge, hogy erdemben hozza tudjak szolni. De ott sem kispalyaztak a fiuk, mint az eredmenyekbol ez kiderult. Tovabb haladva jottek a kicsit visszafogottabb jarmuvek. S2-es Audi, II-es es III-as Golf, Honda Civic. Mondjuk a japan verda azert kicsitn furan hatott a rengetek BMW, Volkwagen, Audi, Opel kozott, de hat ez egy autos talalkozo, verseny, mindenkit szivesen lattak. Es hogy ne erje szo a haz elejet, a motorosoknak is volt kulon kiiras, szoval akienk csak ket kereke volt, az is nyugodtan johetett.

Elso sokk utan jott az eggyel nagyobb adag: a muscle-car reszleg. Itt vesztem el eloszor. Ket kezemen nem tudnam megszamolni, hany auto volt itt. A loerokrol inkabb nem is beszelnek. A legszebb az volt, hogy a gyari Challenger SRT vagy Mustang vagy Charger senkinek sem tunt fel, egy kicsit sem. Kilogtak a sorbol, de inkabb lefele egy kicsit. Nem bantas, nem negativum, csak fura volt. Cserebe a regi Camaro, Chevelle SS, Corvette C3-C4-C5, AC Cobra, Plymouth Road Runner, na azok nagyon vittek a palmat. Nekem foleg a kek SS tetszett, teljesen levett a labamrol. Ha szigoruan az amcsi autokat neztuk itt. Ha nem, akkor mar egy masik nyertes volt.

Ugy gondolom, ertheto, miert. Mercedes 190 + V8 Corvette. Na ebbol mi sulhet ki??? Gyonyoru auto volt, egy muzeumi darab szinte. Ha a modifikaciokat nem nezzuk. Kivagott motorhaz, ultetes, uj motor, minden megerositve rajta. Bestia a javabol. Szamomra itt vitte a primet.

Tovabb oldalogva persze mas autokat is lattam. Kulonbeket, mint a Merci. Elsonek a VW-k folenye nyugozott le. Rettenet sokan voltak, egy ideig azt hittem, ez egy amerikai- es VW talalkozo, de aztan szerencsere jottek a tobbiek is. Audi, Opel, es szamomra a legszebbek, a properrelesek! BMW-k egymas utan, egymas mellett. E30 M3, szedan, kombi. Mi kell meg ide, ez maga a menyorszag, en innen nem akarok visszamenni a hajora, az mar biztos. Ugy kattogtattam a telefonomat, mintha koteleztek volna ra. Szinte minden autorol keszult legalabb 1, ha nem 2 kep. Maga volt a megtestesult paradicsom. Duborogtek a motorok, es senki nem szegyellte, takargatta azt, amilye volt.

Kesobb meg par erdekesseggel is osszefutottam, mint

– Fiat Uno – ket motorral

– Ford Escort RS Cosworth – igazi szerelem elso latasra

– Honda NSX – nem is tudom, hogy eloben, mozgas kozben lattam-e mar valaha ilyet

– BMW 2002 – itt is egy, patika allapotban

– KTM X-Bow – ez mit keresett itt

– Fiat 500 Abarth – hehe 🙂

– Mitsubishi Lancer III – az egyetlen Mitsu az egesz talalkozon, ha csak nem hagytam ki valamit

– Trabant 601 S – na neee, ellopta az egesz showt

– Mazda MX5 – az egyetlen Mazda, de pont az egyik legjobb

– Nissan 350 Z – hogy meg valami legyen a felkelo nap orszagabol.

De a lenyeg, hogy ez egy ossznepi talalka volt, komoly szinten. Egy auto logott ki csak a sorbol igazabol, az pedig a kis Trabesz volt a teljesitmenyevel, de akkor is, a legnagyobb ovaciot mindig o kapta. ez nem is lehetett kerdes!

Viszont, hogy magarol a versenyrol is ejtsek egy-ket szot. Profi lebonyolitasban, 1/4 merfoldon, vagyis 402 meteren kellett bizonyitaniuk. Indito lampaval, fellocsolt aszfalttal a gumik melegitesenek erdekeben, szoval tenyleg minden adott volt egy jo kis het eleji osszecsapasra.

Termeszetesen kulon kategoriakra osztottak a resztvevoket, mondjuk a Dutter Motorsport rozsaszin Audijat peldaul nem engedtek ossze a talalkozo egyik legszebbjevel, az egyetlen Volkswagen Polo-val. Nem lett volna ertelme. De meg igy is voltak szep parositasok, a 4WD Golf I a KTM X-Bow ellen, akkor parszor BMW-BMW hazi csata, vagy Bogar a Bogar ellen. Aztan jottek az izomautok, Charger vs Challenger, Road Runner vs Chevelle, Camaro vs Corvette, Mercedes 190 (a V8-as motorral) vs Mercedes 190 E (hasonlo felszerelessel). Unalomban egy pillanatra sem volt hiany, egymas utan rajtoltattak a parosokat, majd ha egy kategoria, vagy 10-12 paros lement, akkor volt egy kis technikai szunet, amig a szervizuton visszagurultak szepen, lassan. Es hogy mennyire kozonseg-barat volt a rendezveny? A szervizut vegen volt egy mobil fekvorendor, es onnantol lehetett allni a kordon mellett egy darabig, majd a kordon is megszunt letezni, igy igazan testkozelbol nezhettuk az autok felvonulasat.

Maga a vegeredmeny az alabbi linkre kattintva olvashatjatok.

Az abszolut osszetett versenyt a Dutter Racing Audija nyerte egy laza 8.796 mp-es idovel. Ami ugy egeszen lenyugozo. Ha erdekel, hogy kik ezek, latogassatok el ide.

2 ora kornyeken viszont mindenkeppen el kellett indulnom, igy hat beugrottam a palya melletti etterembe es megkertem egy felszolgalot, hogy hivjon nekem egy taxit. Nagyon segitokeszen hivott is, a taxi pedig 5 percen belul meg is jelent a megbeszelt helyen, s elvitt egeszen Passauig. Meg pont idoben ertem vissza a hajora ahhoz, hogy gyorsan zuhanyozzak egyet, atoltozzek es visszamenjek a recepciora, s folytassam jol megszokott munkamat 🙂

 

Ennyi fert most ebbe a reszbe, remelem nem volt nagyon unalmas. Tobb kepert nezzetek meg nyugodtan Facebook profilomat, ott a kepeken belul a “Race @ Airport Vilshofen, 2016”-os albumot keressetek.

Jo szorakozast 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s